تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 83199
زیست آنلاین: هیدروژن سبز حاصل از انرژی های تجدیدپذیر می تواند طی یک دهه تبدیل به ارزانترین سوخت تغییرپذیر شود.
درآمدزایی استرالیا از هیدروژن سبز
به گزارش زیست آنلاین، تحلیلگران معتقدند، "هیدروژن سبز" که بوسیله برق بادی و خورشیدی تولید می شود می تواند خیلی سریعتر از آنچه که انتظار می رود، ارزان ترین نوع آنچه دولت استرالیا به عنوان "سوخت تغییرپذیر " توصیف کرده است، شود.

دولت استرالیا "هیدروژن پاک" را به عنوان یک فناوری با آلایندگی کم دارای اولویت معرفی کرده است که در نهایت می تواند جایگزین سوخت های فسیلی در حمل و نقل، تولید برق و فرآیندهای صنعتی شود زیرا جهان در حال تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

بر اساس بیانیه اخیر منتشر شده در زمینه فناوری ها با آلایندگی کم، ارزان ترین راه تولید آن در کوتاه مدت را می توان استفاده از گاز یا ذغال سنگ با جذب و ذخیره کربن (CCS) دانست.

دولت این کور می گوید که با افزایش تقاضا، روش های تولید هیدروژن با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ارزان می شوند.

اما یک تجزیه و تحلیل توسط BloombergNEF نشان داد که الکترولیزرهای مورد استفاده در چین می تواند در حدود یک پنجم هزینه برآورد شده در نقشه راه CSIRO که در سال 2018 منتشر شد و مبنای تخمین دولت قرار گرفت، باشد.

هیدروژن سبز ممکن است کمتر از 2 دلار در هر کیلوگرم باشد. هدف پیشنهادی آنگوس تیلور، وزیر انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، که در آن قبل از 2030، سوخت با فن آوری های موجود قابل رقابت خواهد بود.

دولت تخمین می زند هیدروژن می تواند بیش از 8000 شغل ایجاد کند و تولید ناخالص داخلی تا سال 2050  به ازای هر سال حدود 11 میلیارد دلار اضافه شود.

قدرت های بزرگ اقتصادی از جمله آلمان و ژاپن با توجه به اهداف توافق پاریس، و دور شدن کشورها از سوخت های فسیلی، استرالیا را به عنوان یک منبع بالقوه سوخت هیدروژن می بینند.

آلمان بیش از 15 میلیارد دلار برای بسته حمایتی Covid-19 به توسعه صنعت هیدروژن داخلی اختصاص داده است و با استرالیا توافق کرده است که یک مطالعه امکان سنجی مشترک در مورد توانایی های استرالیا به عنوان منبع انرژی انجام شود.

https://zistonline.com/vdcjhveo.uqethzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما