تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 83194
زیست آنلاین: دانشگاه کمبریج پس از یک تلاش پنج ساله توسط دانشجویان، دانشگاهیان و سیاستمداران، در شرکت های سوخت فسیلی سرمایه گذاری نخواهد کرد.
دانشگاه کمبریج سبز می شود
به گزارش زیست آنلاین، پروفسور استفان تووپ، معاون دانشگاه گفت که این دانشگاه تا سال 2030 تمام سرمایه گذاری های مستقیم و غیرمستقیم خود در سوخت های فسیلی را لغو می کند و انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2038 به صفر می رساند.

وی در نطق سالانه خود گفت: دانشگاه با بیانیه تاریخی خود که نشان دهنده عزم و اراده ما در جستجوی راه حل هایی برای بحران آب و هوا است، در حال پاسخ به یک نیاز شدید زیست محیطی و اخلاقی برای اقدام متناسب است.

دانشگاه کمبریج یکی از بزرگترین صندوق های حمایتی (حدود 3.5 میلیارد پوند) را در بین دانشگاه اروپایی در اختیار دارد. با وخیم تر شدن بحران آب و هوا، دانشجویان و فعالان محیط زیست بسیار تلاش کردند تا مسئولین دانشگاه را مجاب کنند تا بر روی پروژه های آلاینده در سطح جهان سرمایه گذاری نکنند.

کمپین Cambridge Zero Carbon از این اعلامیه به عنوان "یک پیروزی تاریخی" استقبال کرد.

در بخشی از بیانیه این کمپین آمده است: پس از دهه ها همکاری نزدیک با صنعت سوخت های فسیلی، دانشگاه کمبریج مجبور شده است به خواسته های دانشجویان و کارکنان تن بدهد.

این یک اخطار جدی برایBP ، Shell و ExxonMobil است: دانشگپاه کمبریج دیگر به دنبال هیچ گونه سرمایه گذاری در شرکت هایی که برخی جوامع را نابود کرده اند، از علوم آب و هوایی گمراه کننده حمایت مالی می کنند، علیه مقررات زیست محیطی لابی می کنند و همچنان به دنبال کشف نفت، حتی به قیمت نابودی کره زمین هستند، نخواهد کرد.

گاردین در سال 2017 فاش کرد که این دانشگاه میلیون ها پوند در پروژه های دریایی مانند پروژه های توسعه فن آوری حفاری در اعماق دریا و در شرکت نفت و گاز Royal Dutch Shell سرمایه گذاری کرده است.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdceez8v.jh8xoi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما