تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 83190
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید نشان داده است که موفقیت چین در کاهش انتشار آلاینده های هوا و افزایش کیفیت هوا ممکن است تأثیر منفی بر تغییرات آب و هوایی داشته باشد.
موفقیت چین در کاهش انتشار آلاینده های هوا ممکن است اثر منفی بر تغییرات آب و هوایی داشته باشد
به گزارش زیست آنلاین، یک گروه تحقیقاتی از چند کشور جهان از جمله چین و آمریکا از یک مدل سازی برای تجزیه و تحلیل تأثیر موفقیت چین در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید گوگرد، کربن سیاه و کربن آلی بر تغییرات آب و هوایی جهان استفاده کرد.

رشد اقتصادی و صنعتی شدن چین طی دهه های اخیر با افزایش مصرف انرژی حاصل از سوزاندن زغال سنگ همراه بوده است و چین را به بزرگترین منتشر کننده آلاینده های اصلی هوا مانند دی اکسید گوگرد و کربن سیاه تبدیل کرده است.

این آلاینده ها تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت هوا و بهداشت عمومی دارند، بنابراین چین اقدامات سختگیرانه ای را برای کاهش آلودگی در نظر گرفت.

این اقدامات موثر بودند و آلودگی در چین پس از سال 2013 به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت که مزایای قابل توجهی برای بهداشت عمومی به همراه داشت.

با این حال، تغییر در آلاینده ها مانند دی اکسید گوگرد و کربن سیاه نیز بر نیروی تابشی، (تعیین کننده دمای زمین)، با آئروسل سولفات، عامل خنک کننده غالب در جو تأثیر می گذارد. این آئروسل و سایر آئروسل ها، تابش خورشید را پراکنده و با ابرها ارتباط برقرار می کنند و بر آب و هوای منطقه ای و جهان تأثیر می گذارند.

تخمین زده می شود در سال ۲۰۱۰، آئروسل سولفات انسانی به طور متوسط، زمین را نیم درجه سانتیگراد خنک کرد که معادل 76 درصد از خنک سازی آیروسل های انسانی بود. از طرف دیگر، کربن سیاه، گرما را در جو جذب کرده و زمین را گرم می کند.

بنابراین، درک اثر کاهش این مواد بر گرمایش جهانی، برای استراتژی های مقابله با تغییرات اقلیمی در آینده ضروری است

آنها دریافتند که اثرات آب و هوایی احتمالی سیاست های کنترل آلودگی هوا در چین، که بین سال های 2006 و 2017 اعمال شده است، منجر به گرم شدن بیش از 0.1 درجه سانتیگراد هوا در نیمکره شمالی می شود.

منبع: scitechdaily

https://zistonline.com/vdcaw6na.49neo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما