تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 83189
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: مجلس توجه ویژه‌ای به مقوله محیط زیست در قانون برنامه هفتم توسعه خواهد داشت و در این زمینه جلسات و نشست‌های کارشناسی با صاحبنظران و اساتید دانشگاه خواهیم داشت، در این حوزه برنامه‌های مدونی در حال تدوین است.
به گزارش زیست آنلاین، کاظم دلخوش؛ نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جایگاه "محیط زیست" در قوانین بالادستی کشور اظهار کرد: هنوز "محیط زیست" نتوانسته جایگاه مطلوب و مناسب خود را در قوانین بالادستی پیدا کند البته بخش اعظم آن مربوط به نمایندگان مجلس است که نتوانسته ‌اند درک صحیحی از آن در قوانین داشته باشند.

وی افزود: اگر جایگاه قانونی "محیط زیست" به معنای واقعی حفظ شده یا حتی ارتقا یابد، شاهد تخلفات در حوزه‌های مختلف نخواهیم بود اما متأسفانه به اصل مترقی 50 قانونی اساسی که بر حفظ محیط زیست از سوی همگان تأکید شده، توجهی نمی‌شود.

  نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس ادامه داد: اصل 50 قانون اساسی جزو اصول مهم قانون اساسی است که در راستای حفظ و احیای محیط زیست مورد توجه قانونگذار و تدوین‌کنندگان قانون اساسی قرار گرفته است اما متأسفانه این اصل جایگاه واقعی خود را در قوانین بالادستی، به‌خصوص قوانین برنامه ندارد.

دلخوش، یکی از ضعف‌های نداشتن جایگاه مناسب "محیط زیست" در قوانین بالادستی را به دلیل بی‌توجهی نمایندگان مجلس و دولتی‌ها دانست و گفت: اگر طی این سال‌ها، نمایندگان مجلس و همین‌ طور مسئولان دولتی در تدوین قوانین به موضوع محیط زیست توجعه ویژه‌ای داشتند، امروز شاهد تخریب محیط زیست و ضربه به این ثروت ملی نبودیم.

وی اضافه کرد: امسال، در آستانه سال‌‌های پایانی قانون برنامه ششم توسعه هستیم که باید در قانون پنج ساله هفتم توسعه حتماً به موضوع محیط زیست به‌عنوان اصل مهم توسعه، توجه شود.

به گزارش تسنیم، نماینده مردم صومعه ‌سرا در مجلس خاطرنشان کرد: به‌طور قطع مجلس توجه ویژه‌ای به مقوله محیط زیست در قانون برنامه هفتم توسعه خواهد داشت و در این زمینه جلسات و نشست‌های کارشناسی با صاحبنظران و اساتید دانشگاه خواهیم داشت، در این حوزه برنامه‌های مدونی در حال تدوین است.

https://zistonline.com/vdci3zav.t1apv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما