تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 83179
زیست آنلاین: فرانسه، آلمان و انگلیس و 60 کشور دیگر متعهد می شوند حیات وحش و آب و هوا را در قلب برنامه های بهبودی پس از کرونا قرار دهند.
تعهدات رهبران جهان برای توقف تخریب زمین
به گزارش زیست آنلاین، رهبران جهان متعهد شده اند كه به عنوان بخشی از "اقدام معنی دار" برای متوقف كردن تخریب طبیعت، آلودگی را كاهش دهند، سیستم های اقتصادی پایدار را بپذیرند و تخلیه زباله های پلاستیكی در اقیانوس ها را تا اواسط قرن حذف كنند.

امانوئل مکرون، آنگلا مرکل، جاستین ترودو، جاسیندا آردرن و بوریس جانسون از جمله 64 رهبر از پنج قاره هستند که هشدار می دهند بشریت به دلیل بحران آب و هوا و تخریب کم سابقه اکوسیستم های پایدار حیات در شرایط اضطراری قرار دارد.

برای برقراری تعادل با طبیعت، دولت ها و اتحادیه اروپا تعهد 10 ماده ای داده اند تا خسارت به سیستم هایی را که زیربنای سلامت و رفاه انسان ها هستند خنثی کند.

این تعهدات شامل تلاش مجدد برای کاهش جنگل زدایی، متوقف کردن ماهیگیری ناپایدار، حذف یارانه های مضر برای محیط زیست و آغاز حرکت به سمت سیستم های تولید مواد غذایی پایدار و اقتصاد چرخشی در دهه آینده است. رهبران کشورها، این تعهد را "نقطه عطفی" توصیف می کنند که نسل های آینده در مورد اقدام در برابر تخریب محیط زیست قضاوت می کنند.

همه امضا کنندگان "تعهد برای طبیعت"، که روز دوشنبه در نیویورک آغاز شد، متعهد شده اند که حیات وحش و آب و هوا را در قلب برنامه های بهبود اقتصادی پس از همه گیری قرار دهند و وعده داده اند که به بحران آب و هوا، جنگل زدایی، تخریب اکوسیستم و آلودگی رسیدگی کنند. 
آن ها همچنین متعهد شدند به جرایم زیست محیطی رسیدگی کنند و گروه های جرایم سازمان یافته که در قاچاق غیرقانونی حیوانات و چوب درختان نقش دارند، برخورد کنند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdchwzn6.23nxqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما