تاریخ انتشار :شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 83165
زیست آنلاین: در یک گزارش آمده است که ثروتمندان در انگلیس بیشترین سود را از یارانه انرژی برای گرمایش منازل می برند.
یارانه انرژی در انگلیس به نفع ثروتمندان است
به گزارش زیست آنلاین، در مقاله اتاق فکر اتحاد سبز به این نکته اشاره شده است که به گاز برای گرمایش، به جای 20 درصد معمول، فقط 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده تعلق می گیرد.

 از آنجا که ثروتمندان صاحب بزرگترین خانه ها هستند، آنها از مالیات بر ارزش افزوده پایین، دو برابرافراد فقیر سود می برند. در این گزارش پیشنهاد شده است مالیات بر ارزش افزوده افزایش پیدا کرده و از عواید آن برای عایق بندی خانه افراد ضعیف استفاده شود.

به گفته نویسندگان، پایین بودن میزان مالیات بر ارزش افزوده گاز و نفت، توانایی انگلیس در قطع سریع کربن برای مقابله با شرایط بحرانی آب و هوا را مختل می کند.

تجزیه و تحلیل آنها نشان می دهد دولت انگلیس با تخفیفی که بر روی مالیات بر ارزش افزوده می دهد، مبلغ 2.2 میلیارد پوند در سال به عنوان یارانه سوخت های فسیلی برای گرمایش خانه ها پرداخت می کند. در زمانی که دولت متمرکز بر افزایش سطح است، این تخفیف نیز به نفع ثروتمندانی است که سوخت بیشتری مصرف می کنند.

این موضوع مسئولین را به چالش کشیده است تا تغییراتی را در بودجه پاییز امسال و بررسی کربن صفر خالص ایجاد کند. صفر خالص به متعادل سازی انتشار کربن با حذف کربن یا به حذف انتشار اشاره دارد.

گزارش اتحاد سبز، با توصیه های اخیر مجمع اقلیمی بریتانیا که اصل انصاف، کلیدی برای مقبولیت عمومی سیاست های صفر خالص است، مطابقت دارد.

یکی از نویسندگان گفت: برای اینکه دولت نشان دهد در مورد وعده های خود برای سبز کردن اقتصاد و افزایش سطح رفاه کشور بسیار جدی است، باید یارانه بسیار زیاد سوخت های فسیلی را قطع کند و از بودجه خود استفاده کند تا اطمینان حاصل کند که افراد کم درآمد خانه گرمی دارند که گرم کردن آن، برای آن ها ارزان باشد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdccpsq4.2bq1e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما