تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 83157
زیست آنلاین: حتی با پایین آمدن میزان استعمال دخانیات، ته سیگار در همه جا وجود دارد. در فضاهای سبز ، پیاده روها ، کنار جاده ها ، سواحل و در آبراه ها پراکنده است. تقریباً در هر کجا که قدم می زنیم این ته سیگارها را می بینیم. شاید تعجب آور باشد ،اما سیگار پرمصرف ترین ماده روی زمین است. در سراسر جهان سالانه حدود 4/5 تریلیون نخ سیگار به مصرف می رسد که پس از مدت کوتاهی به ته سیگار تبدیل می شود.اما تاثیر ته سیگار برمحیط زیست چیست؟
ته سیگارها چه بر سر محیط زیست می آورند
ته سیگار چند درصد از زباله ها را تشکیل می دهد؟  ته سیگار بیش از یک سوم (تقریبا 38 درصد)  از کل زباله های جمع شده را تشکیل می دهد. دور انداختن سیگار روی زمین یا خارج از اتومبیل به قدری رایج است که 75 درصد افراد سیگاری می گویند این کاررا انجام می دهند. تمیز کردن تمام این ته سیگارها هزینه زیادی دارد. شهرها بین 3 تا 16 میلیون دلار برای پاکسازی سیگار هزینه می کنند.

آیا ضایعات سیگار سمی است؟ بله! ته سیگارهای پر از مواد شیمیایی سمی مانند آرسنیک (که برای از بین بردن موش ها استفاده می شود) و سرب هستند که در اثر شستشو در محیط زیست، می تواند آب را آلوده کند. ماهی ها و همچنین بعضی حیوانات ته سیگارها را می خورند و این سموم می تواند موجب مرگ آنها شود.


جنس فیلتر سیگار معمولی چیست؟ ممکن است فیلتر سیگار به نظر پنبه ای برسد، اما 98 درصد فیلترهای سیگار از الیاف پلاستیکی (استات سلولز) ساخته شده اند که کاملاً در هم تنیده شده اند و این باعث می شود سالانه 767 میلیون کیلوگرم ته سیگار به عنوان زباله سمی تولید شود.

آیا ته سیگار در طبیعت تجزیه می شود؟ خیر. الیاف پلاستیکی سیگار قابل تجزیه نیستند، به این معنی که در مقابل اثر ارگانیسم های زنده مقاومت می کنند.

 

چه مدت طول می کشد تا ته سیگار تجزیه شود؟ اگرچه ته سیگار به طور طبیعی تجزیه نمی شود، اما بسته به شرایط محیطی مانند باران و آفتاب می تواند به تدریج تجزیه شود. برآورد زمان مورد نیاز برای تجزیه ته سیگار متفاوت است، اما اخیرا مطالعه ای نشان می دهد که ته سیگار پس از دو سال فقط حدود 38 درصد تجزیه شده است.

منبع : truthinitiative

https://zistonline.com/vdcd5f0j.yt0sk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما