تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 83149
زیست آنلاین: دانش آموزان، روز جمعه، برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا، تظاهرات برگزار خواهند کرد.
اولین اعتراضات اقلیمی دانش آموزی پس از شیوع کرونا
 

به گزارش زیست آنلاین، از دانش آموزان مدارس سراسر جهان خواسته شده است در اعتراض به عدم اقدامات مناسب در مورد بحران آب و هوا دست به تظاهرات بزنند.
  بنا به گفته برگزارکنندگان، از کودکان و حامیان آنها دعوت می شود که در روز جمعه  در صورت قرمز نبودن وضعیت، به خیابانها بیایند یا اعتراضات خود را به هر طریقی که مناسب می بینند، بصورت آنلاین ابراز کنند.
  این اولین اعتراضات از زمان شیوع ویروس کرونا است. گرتا تونبرگ، پیشگام اعتراضات و فعال محیط زیست، گفت: " آب و هوای شدید ناشی از بحران آب و هوا در سراسر جهان در حال شتاب گرفتن است و هنوز هم ما آن را به عنوان یک بحران تلقی نمی کنیم. ما در یک وضعیت بحرانی جهانی قرار داریم که همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال، همه عواقب آن به یک اندازه به همه تحمیل نمی شود. 
  این تظاهرات معطوف به Mapa، اصطلاحی جدید برای "بیشتر مردم و مناطق آسیب دیده" خواهد بود، که برگزارکنندگان آن را به عبارات قدیمی تر مانند "جنوب جهانی" ترجیح می دهند. از معترضین خواسته شده است که از نشان Mapa، که دو مشت بسته با انگشت شست به سمت بالا که به هم فشار وارد می کنند، به عنوان نماد قدرت، همبستگی و امید استفاده کنند.
  جنبش جوانان "جمعه ها برای آینده"  که با اعتراضات مدرسه ای تونبرگ آغاز شد، در بیانیه ای اعلام کرد: ما در بحبوحه یک همه گیری زندگی می کنیم، اما تغییرات اقلیمی به همان اندازه قبل از بحران است. از آنجایی که جوامع در بسیاری از نقاط جهان شروع به باز شدن کرده اند، میزان انتشار گازهای گلخانه ای و استفاده از منابع به سرعت در حال افزایش است و زمان ما رو به اتمام است. اکنون زمان سکوت نیست.
  اعتراضات روز جمعه، مصادف با یک سالگی اعتراضات هفتگی است که سپتامبر سال گذشته آغاز شد و تخمین زده می شود بیش از 6 میلیون نفر در آن شرکت خواهند کرد. منبع: Guardian https://zistonline.com/vdceoz8v.jh8xei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما