تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 83141
مدیر کل دفتر ارزیابی سازمان حفاطت محیط زیست ایران اعلام کرد:

الزامات محیط زیستی «طرح سد و تونل انتقال آب کوهرنگ 3 » لغو نشده است

زیست آنلاین: مدیر کل دفتر ارزیابی سازمان حفاطت محیط زیست گفت: برخلاف ادعای حجت‌الله غلامی معاون استانداری اصفهان در مصاحبه اخیر وی، شروط 26 گانه به هیچ وجه کم نشده است و در واقع این 5 بند توافقات زمانبندی شده سازمان محیط زیست برای اجرای 26 بند مندرج در مجوز سال 1391است.
الزامات محیط زیستی «طرح سد و تونل انتقال آب کوهرنگ 3 » لغو نشده است
حمید جلالوندی، مدیر کل دفتر ارزیابی سازمان حفاطت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار زیست آنلاین با بیان مطلب فوق افزود: طرح سد و تونل انتقال آب کوهرنگ 3 درسال 1391مجوز محیط زیست با 26 بند تحت عنوان «الزامات و تعهدات اجرای طرح کوهرنگ 3» را از سازمان دریافت کرده است که این شرایط در مجوز قید شده و جزو لاینفک طرح محسوب می شود اما شرکت آب منطقه ای استان اصفهان به عنوان مجری طرح، در اجرای این تعهدات تعلل داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به همین جهت درسال 1396 سازمان حفاظت محیط زیست با این شرط که مجری طرح متعهد شود ظرف مدت دو سال تمام الزامات و تعهدات مندرج در مجوز را اجرا کند، مجوز را تمدید کرد.

وی با بیان اینکه مهلت دو ساله هم اکنون به اتمام رسیده اما مجری به تعهداتش عمل نکرده است، افزود: در همین اثنا از سوی فعالان محیط زیستی تحرکاتی شکل گرفت مبنی بر اینکه اگر این تعهدات انجام نشده است پس این پروژه باید متوقف شود اما از آنجایی که طرح مذکور پیشرفت فیزیکی 99 درصدی و تونل نیز 48 درصدی داشته و مبلغی بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده است و با توجه به مستندات ارائه شده توسط مجری مبنی بر وجود مشکلات فنی و اعتباری، با درخواست مهلت برای تحقق تعهدات محیط زیستی موافقت شده است.

جلالوند تصریح کرد: در چند ماهه اخیر جلسات مکرر همراه با بازدید و پایش میدانی با حضور کارفرما و مجری طرح و مدیران کل ادارات کل حفاظت محیط زیست استانهای چهار محال و بختیاری و اصفهان انجام شده و در خصوص حل وفصل موانع پیش روی طرح در راستای اجرای تعهدات زیست محیطی توافقاتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با درخواست آن شرکت مشروط به اجرای 5 بند علاوه بر آن 26بند مندرج در مجوز سال 1391 موافقت شد، افزود: این 5 بند ساز و کاری از طرف سازمان محیط زیست است تا طبق زمانبندی جدیدی مجری بتواند برای اجرای 26 بند مجوز اصلی متعهد بماند.

جلالوند اظهار کرد: بر خلاف ادعای حجت‌الله غلامی معاون استانداری اصفهان در مصاحبه اخیر ایشان  شروط 26 گانه به هیچ وجه کم نشده است و در واقع این 5 بند توافقات زمانبندی شده سازمان محیط زیست برای اجرای 26 بند است.

مدیر کل دفتر ارزیابی سازمان حفاطت محیط زیست با استناد به  نامه ای که تصویر آن به پیوست است، گفت: این نامه به معنی مجوز جدید و تغییر رویکرد هم نیست و صرفا توافق  برای اجرایی کردن تعهدات عقب افتاده در طرح است.

ستی «طرح سد و تونل انتقال آب کوهرنگ 3 »  اجرا نشده است

الزامات محیط زیستی «طرح سد و تونل انتقال آب کوهرنگ 3 »  اجرا نشده است

 

https://zistonline.com/vdcgqq97.ak9wt4prra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما