تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 83140
زیست آنلاین: مسئولین شهر چارلستون از شرکت های بزرگ نفتی شکایت و ادعا کردند که آنها اطلاع داشتن خود در مورد آسیب رساندن محصولاتشان به شهرهای ساحلی جهان را پنهان کرده اند.
پرداخت 2 میلیارد دلاری شرکت های سوخت فسیلی برای مقابله با بحران آب و هوا در کارولینای جنوبی
به گزارش زیست آنلاین، چارلستون، جواهر معماری جنوب ایالات متحده، از خرابی های جنگ های انقلابی، زمین لرزه و حتی محاصره ای که توسط دزد دریایی صورت گرفت، جان سالم به در برد.اما اکنون این شهر نیاز به نجات از بزرگترین تهدید موجود خود، یعنی بحران آب و هوا دارد. در سال های اخیر سیلاب به تهدیدی همیشگی برای خیابان های این شهر تبدیل شده است.

محافظت از هسته تاریخی بزرگترین شهر کارولینای جنوبی در برابر افزایش سطح آب دریاها حدود 2 میلیارد دلار هزینه دارد. مسئولین چارلستون امیدوارند بتوانند شرکت های سوخت فسیلی را مجبور به تأمین این هزینه کنند.

چارلستون اخیراً به اولین شهر در جنوب ایالات متحده تبدیل شد كه از شركت های بزرگ نفتی برای جبران خسارت شکایت كرد و ادعا كرد كه آن ها اثرات محصولات خود بر روی گرمایش کره زمین و ایجاد سیل که اکنون بسیاری از شهرهای ساحلی جهان را تهدیدی می کند، نادیده گرفته اند.

اسناد زیادی نشان می دهد که شرکت های نفتی حداقل از دهه 1960 می دانستند که سوزاندن نفت و سایر سوخت های فسیلی باعث افزایش دمای کره زمین می شود، امواج گرما را تحریک می کند و باعث می شود سطح آب دریاها به دلیل ذوب شدن سریع یخچال های طبیعی افزایش یابد. در دادخواست چارلستون آمده است که شرکت های نفتی با پنهان کردن این یافته ها و تامین بودجه برای اطلاع رسانی غلط، مسئول خسارت ناشی از فریبکاری هستند.

منبع: guardian

https://zistonline.com/vdcfxydc.w6dmjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما