تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 83129
زیست آنلاین: نیروگاه های برق بدون آلاینده و قابل حمل به زودی می توانند طبق برنامه های تویوتا به جاده ها راه پیدا کنند.
برنامه تویوتا برای تبدیل کامیون ها به نیروگاه های کوچک برق با استفاده از هیدروژن
به گزارش زیست آنلاین، نیروگاه های برق بدون آلاینده و قابل حمل به زودی می توانند طبق برنامه های تویوتا به جاده ها راه پیدا کنند تا در برخی از کامیون های سبک این شرکت با سلول های سوخت هیدروژن که می توانند برق تولید کنند، جای گیرند.

دومین خودروساز بزرگ جهان اواخر ماه جاری میلادی آزمایش طرح همگام سازی تویوتا داینا با سلول های سوختی هیدروژنی را در ژاپن آغاز می کند، اقدامی که می تواند ناوگان منابع برق موقت و متحرک در سراسر جهان ایجاد کند.

ون های مجهز به مدت 72 ساعت برق تولید می کنند و می توانند با انتشار صفر کربن، به طور بالقوه جایگزین مینی ژنراتورهای دیزلی شوند که به طور معمول برق مورد نیاز رویدادهای ورزشی در فضای باز، کنسرت ها و جشنواره ها را تامین می کنند. همچنین می توان با استفاده از آن ها برای سه روز، برق اضطراری در مناطق حادثه دیده که دچار قطعی برق شده اند را تامین کرد. 

تویوتا همراه با شرکت Dyna که ژنراتور قابل حمل تولید می کند بر روی ساخت نیروگاه های کوچک کار می کنند. سیستم جدید پیل سوختی از تجهیزات تولید شده توسط Dyna و یارانه وزارت محیط زیست ژاپن، برای حمل 65 کیلوگرم هیدروژن ذخیره شده در 27 مخزن هیدروژن استفاده خواهد کرد. بنابراین وسیله نقلیه می تواند مسافت های طولانی را طی کند و برای مدت طولانی، فقط با انتشار گازی که از آب تشکیل شده است، برق تولید کند.

ژاپن یکی از اولین کشورهایی بود که استراتژی استفاده از هیدروژن را برای کربن زدایی از سیستم حمل و نقل خود اتخاذ کرد. در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر به برق رسانی به سیستم های جاده ای و ریلی اعتماد می کنند. این کشور قصد داشت 160 ایستگاه سوخت رسانی هیدروژن را قبل از بازی های المپیک توکیو، 580 ایستگاه تا سال 2025 و بیش از 1300 ایستگاه تا سال 2030 راه اندازی کند.

منبع: guardian

https://zistonline.com/vdccosq4.2bq1i8laa2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما