تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 83122
زیست آنلاین: این شرکت ها به اپل و مایکروسافت پیوستند و متعهد شدند هیچ کربن اضافی وارد جو نکنند.
فیس بوک و گوگل از برنامه های خود برای خنثی سازی کربن خبر دادند
به گزارش زیست آنلاین، هر دو شرکت  فیس بوک و گوگل  به طور مستقل اعلام کرده اند که در حال تبدیل شدن به مشاغل کربن-خنثی هستند ومانند رقبای خود، یعنی اپل و مایکروسافت متعهد می شوند که هیچ کربن اضافی وارد جو نکنند.

اما جزئیات جاه طلبی های این دو شرکت بسیار متفاوت است. در اعلامیه گوگل که اولین بار در سال 2007 متعهد به خنثی سازی کربن شد، آمده است که این شرکت موفق شده است تمام کربنی که از زمان تاسیس در سال 1998 تاکنون منتشر کرده است را خنثی کند. این شرکت همچنین متعهد شده است که تا سال 2030، انرژی مورد نیاز خود را به طور انحصاری از طریق انرژی های تجدیدپذیر تأمین کند.

 در سال 2017، گوگل به یک شرکت " صفر خالص" تبدیل شد و انرژی های تجدیدپذیر را برای مصرف انرژی خود خریداری کرد، اما نتوانست کاملا متعهد شود که تولید گازهای گلخانه ای را به طور کامل حذف کند.

در سمت دیگر فیس بوک می گوید امسال تامین 100 درصد انرژی از انرژی های تجدیدپذیر محقق خواهد شد. فیس بوک همچنین هدف دیگری را برای خود تعیین کرده و متعهد به انتشار صفر خالص برای کل "زنجیره ارزش" خود تا سال 2030، از جمله تأمین کنندگان و کاربران خود شده است.

در ماه ژانویه، مایکروسافت پیشگام شد و طرحی را اعلام کرد که تا سال 2030 کربن منفی می شود و تا سال 2050 تمام انتشارهای کل خود در تاریخ را حذف می کند. هدفی که گوگل می گوید امروز به آن رسیده است، اگرچه مایکروسافت در زمان تولد گوگل در سال 1998، 23 ساله بود.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcf0ydc.w6dm0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما