تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 83116
زیست آنلاین: روز گذشته کالیفرنیا و 19 ایالت دیگر با طرح یک دادخواست، تصمیم دولت ترامپ برای تضعیف محدودیت انتشار گازهای متان از صنعت نفت و گاز را به چالش کشیدند و اعلام کردند که آتش سوزی گسترده در ساحل غربی نشان دهنده خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی است.
شکایت فرمانداران ایالات متحده از ترامپ
به گزارش زیست آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز گذشته به کالیفرنیا سفر کرد تا در مورد آتش سوزی های ویرانگر آن از نزدیک مطلع شود، در حالی که جو بایدن، رقیب دموکرات وی، برنامه سخنرانی در مورد این موضوع را دارد و تغییرات اقلیمی را به خط مقدم مبارزات ریاست جمهوری می آورد.

"خاویر بکرا" دادستان کل کالیفرنیا در بیانیه ای اعلام این دادخواست گفت: وضعیت بحرانی آب و هوایی ما به طور فزاینده ای یک وضعیت بحرانی برای بهداشت عمومی است. خسارات بلایای طبیعی که در اثر آتش سوزی های بی سابقه با آن روبرو هستیم، روز به روز بیشتر در زندگی انسان رقم می زند. چه اتفاقات بدتر دیگری باید بیفتد تا رهبران ما از خواب بیدار شده و اقدامات مناسب انجام دهند.

این دادخواست در مورد دو اصلاحیه آژانس حفاظت از محیط زیست در ماه آگوست است که محدود کردن انتشار متان در صنعت نفت و گاز را کاهش می دهد و نیاز به تشخیص نشت را تضعیف می کند. متان به عنوان یک گاز گلخانه ای، چندین برابر دی اکسیدکربن قوی تر است که به طور خام و نسوخته در جو آزاد می شود.

این دادخواست پنجاه و چهارمین دادخواست زیست محیطی کالیفرنیا علیه دولت ترامپ است.

دموکرات ها می گویند که تغییرات اقلیمی در آتش سوزی ها نقش دارد و بایدن از برنامه ای برای فاصله گرفتن ایالات متحده از سوخت های فسیلی برای مبارزه با گرم شدن کره زمین خبر داد.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdciqzav.t1apz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما