تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : 83112
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: تخلف دولت در تخصیص ندادن اعتبارات برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی محرز است که دستگاه‌های نظارتی باید به آن رسیدگی کنند تا دلایل آن مشخص شود.
به گزارش زیست آنلاین، جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست با اشاره به تکلیف دولت برای پرداخت عوارض آلایندگی‌های زیست‌محیطی، اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت می‌بایست 14 هزار میلیارد تومان بابت کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، نظیر پسماندها، آلودگی هوا، ریزگردها و مواردی از این دست به سازمان محیط زیست پرداخت کند.

وی با بیان اینکه طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ایم و جلساتی که با برخی مدیران سازمان محیط زیست داشته‌ایم، هنوز مبلغ 14 هزار میلیارد تومان برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی پرداخت نشده است، گفت: با توجه به اینکه در سالِ پایانی اجرای قانون برنامه ششم توسعه هستیم، تأخیر در پرداخت این مبلغ موجب هجوم موج عظیمی از آلایندگی‌های زیست‌محیطی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس تصریح کرد: تا زمانی که این مبلغ پرداخت نشود، نمی‌توان انتظار داشت که بتوان با پدیده عظیم ریزگردها و دیگر آلایند‌ه‌های زیست‌محیطی مقابله کرد.

محمودزاده اضافه کرد: امروز به مدد تلاش‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و سَمَن‌ها شاهد بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات در راستای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی هستیم، اما دولت نیز باید به وظایفش در راستای بهبود وضع زیست‌محیطی اقدام کند.

وی ادامه داد: باید علل پرداخت نشدن 14 هزار میلیارد تومان برای کاهش آلایند‌ه‌‌های زیست‌محیطی از سوی دولت به سازمان حفاظت محیط زیست مشخص شود، باید مشخص شود که چرا تاکنون و در اواخر اجرای قانون برنامه ششم توسعه، هنوز این مبلغ پرداخت نشده است.

به گزارش تسنیم، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تخلف دولت در تخصیص ندادن اعتبارات برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی محرز است که دستگاه‌های نظارتی باید به آن رسیدگی کنند تا دلایل آن مشخص شود.

https://zistonline.com/vdcewz8v.jh8xzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما