تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 83099
زیست آنلاین: جمعیت حیوانات از سال ۱۹۷۰ به صورت میانگین ۶۸ درصد کاهش یافته است چرا که بشریت سیستم های حمایتی حیات در کره زمین را تا حد ممکن تخریب کرده است.
طبیعت با نرخ بی سابقه ای در حال نابودی است
به گزارش زیست آنلاین، طبق یک مطالعه جدید جمعیت حیات وحش، به دلیل افزایش جمعیت انسان ها، کشاورزی بیش از حد، و مصرف بی رویه انسان ها در سراسر جهان در حال کاهش است.

بر اساس این مطالعه، به صورت میانگین جمعیت پستانداران، پرندگان، ماهی ها، دوزیستان و خزندگان بین سال های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۶، ۶۸ درصد کاهش پیدا کرده است. دو سال قبل این عدد حدود ۶۰ درصد بود.

این تحقیق یکی از ارزیابی های جامع در دسترس گونه‌های جانوری جهان می باشد و توسط ۱۳۴ متخصص از سراسر جهان تهیه شده است. تحقیقات نشان می دهد از جنگلهای بارانی مرکز آمریکا تا اقیانوس آرام، طبیعت در حال نابودی توسط انسانها در یک مقیاس بسیار زیاد و غیر قابل تصور است.

این مطالعه اطلاعات جهانی در مورد 20811 حیوان از ۴۳۹۲ گونه مهره دار را مورد بررسی قرار داد. در این بررسی حیواناتی که در خطر انقراض قرار دارند مانند پانداها و خرس های قطبی و همچنین حیواناتی که کمتر شناخته شده هستند نیز وجود داشتند.

آمریکای لاتین و حوزه کارابین کارائیب بیشترین کاهش را تجربه کرده‌اند. حدود ۹۴ درصد از جمعیت موجودات مهره‌دار این مناطق کاهش پیدا کرده است. همچنین خزندگان ماهی ها و دوزیستان بیشترین آسیبها را دیده اند.

در آفریقا و آسیا و اقیانوسه نیز تعداد زیادی از پستانداران، پرندگان، ماهی ها، دوزیستان و خزندگان از بین رفته اند. در اروپا و آسیای مرکزی کاهش جمعیت  گونه‌های جانوری ۲۴ درصد و در شمال آمریکا ۳۳ درصد می‌باشد.

همچنین در این گزارش آمده است حدود ۹۰ درصد از تالاب‌های جهان، از سال ۱۷۰۰ تا کنون از بین رفته اند.

مناطقی که منابع آب آشامیدنی در آنها قرار دارند از جمله زیستگاه هایی هستند که از آسیب‌های بسیار زیاد رنج می برند و تقریباً یک سوم از گونه‌های جانوری در این مناطق در خطر انقراض قرار دارند و به طور میانگین جمعیت گونه ها ۸۴ درصد کاهش یافته است.

منبع: guardian

https://zistonline.com/vdci3uav.t1ap32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما