تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 83095
زیست آنلاین: بر اساس یک مطالعه، بیش از یک میلیارد نفر در ۳۰ سال آینده مجبور به ترک محل زندگی خود خواهند شد.
بحران آب و هوا تا سال ۲۰۵۰ بیش از یک میلیارد نفر را آواره خواهد کرد
 

به گزارش زیست آنلاین، بر اساس یک تحلیل، بیش از یک میلیارد نفر در ۳۰ سال آینده مجبور به تغییر محل زندگی خود خواهند شد، چرا که بحران آب و هوا و رشد سریع جمعیت باعث افزایش مهاجرت ها می ‌شود که اثرات بسیار زیادی هم بر کشورهای توسعه یافته و هم بر کشورهای در حال توسعه خواهد گذاشت. موسسه صلح و اقتصاد، اتاق فکری است که سالانه شاخص های صلح و تروریست جهانی را تهیه می‌کند، اعلام کرد ۱.۲ میلیارد نفر که در ۳۱ کشور زندگی می کنند توانایی مقاومت در مقابل تهدیدات زیست محیطی را ندارند.

۱۹ کشور با بالاترین تعداد تهدیدها روبرو هستند که شامل کمبود غذا، آب و همچنین آسیب پذیری بسیار زیاد در مقابل بلایای طبیعی است. این کشورها در میان ۴۰ کشوری قرار دارند که دارای پایین تر میزان صلح هستند.

پیش بینی می شود بسیاری از کشورهایی که در معرض خطر تهدیدات زیست محیطی قرار دارند، مانند نیجریه، آنگولا، بورکینافاسو اوگاندا، یک افزایش شدید جمعیت را نیز تجربه کنند که باعث افزایش آوارگی مردم آنها خواهد شد.

استیو کیلا، بنیانگذار این موسسه می گوید این موضوع اثرات بسیار بزرگ اجتماعی و سیاسی خواهد داشت و تنها در کشورهای در حال توسعه نخواهد بود و کشورهای توسعه یافته نیز درگیر آن خواهند شد چراکه آوارگی مردم منجر خواهد شد که پناهندگان بسیار زیادی به سمت کشورهای توسعه یافته حرکت کنند.

تهدیدات زیست محیطی چالش‌های بسیار زیادی برای صلح جهانی دارد. طی ۳۰ سال آینده کمبود دسترسی به غذا و آب، بدون همکاری های فوری جهانی افزایش خواهد یافت. در صورتی که اقدامات مناسب انجام نشود به احتمال زیاد ناآرامی های داخلی، شورش ها و درگیری ها افزایش خواهد یافت.

در این مطالعه از اطلاعات سازمان ملل برای ارزیابی ۱۵۷ کشور در برابر هشت تهدید زیست محیطی استفاده شد سپس ظرفیت و توانمندی آنها برای ایستادگی در مقابل این تهدیدات بررسی شد. مشاهده شد که بیش از ۱۴۱ کشور تا سال ۲۰۵۰، دست‌کم با یک تهدید زیست محیطی روبرو می شوند و  جنوب صحرای آفریقا، جنوب آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا مناطقی هستند که با تعداد بیشتری از این تهدیدات مواجه خواهند شد.

برخی کشورها مانند هند و چین، بیشترین آسیب پذیری را از کمبود آب خواهند داشت در حالی که کشورهای دیگری مانند پاکستان ایران، کنیا، موزامبیک و ماداگاسکار با ترکیبی از این تهدیدات و رشد ناتوانی برای مقابله با آنها مواجه هستند.

این گزارش می‌گوید جهان نسبت به ۵۰ سال قبل، ۶۰ درصد آب آشامیدنی کمتری در اختیار دارد در حالی که نیاز به غذا تا سال ۲۰۵۰، ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و بلایای طبیعی به دلیل تغییرات اقلیمی و بحران ها آب و هوایی متناوباً اتفاق خواهند افتاد که این به این معنی است است که حتی مناطقی که اکنون پایدار هستند تا سال ۲۰۵۰ آسیب‌پذیر خواهند بود.

منبع: Guardain

 

https://zistonline.com/vdcen78v.jh8xoi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما