تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 83078
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید نشان می دهد که کشورها می توانند با حفظ تقریباً 50 درصد از زمین هایی که تقریبا توسعه نیافته اند، به جلوگیری از نابودی تنوع زیستی و بحران های آب و هوایی کمک کنند.
حفاظت از نیمی از سیاره می تواند به حل تغییرات اقلیمی و نجات گونه ها کمک کند
به گزارش زیست آنلاین، زمین با دو بحران مرتبط روبرو است: سرعت از دست رفتن تنوع زیستی و تغییرات اقلیمی. هر دو با توسعه انسانی در زمین های طبیعی بدتر می شوند. 

یک مطالعه جدید نشان می دهد که کشورها می توانند با حفظ تقریباً 50 درصد از زمین هایی که تقریبا توسعه نیافته اند، از جلوگیری از نابودی تنوع زیستی و بحران های آب و هوایی کمک کنند. محققان این منطقه حفاظت شده را شبکه ایمنی جهانی لقب داده اند و مناطقی که می توانند اهداف حیاتی و حفاظتی را برآورده کنند نقشه برداری شده است.

اریک دینرشتاین، زیست شناس و همکارانش با نقشه برداری از مناطق حفاظت شده موجود، که حدود 15 درصد از اراضی را پوشش می دهد، شروع کردند. این تیم سپس با استفاده از پایگاه های داده موجود از تنوع زیستی، برش هایی از زمین که لازم است به اهداف مختلف حفاظتی برسد را به ترتیب اضافه کرد.


برای محافظت از گونه هایی که بیشتر در معرض خطر انقراض قرار دارند و از قبل محافظت نشده اند، 2.3 درصد از زمین های اضافی باید کنار گذاشته شوند.

محققان همچنین مناطق جدیدی را شناسایی کردند که می تواند نقاط گرم از تنوع استثنایی گونه ها را حفظ کند و مناطق وسیعی از بیابان برای حمایت از حیوانات با طیف گسترده مورد نیاز است.

بیشتر زمین هایی که برای تنوع زیستی مهم شناخته شدند، کربن زیادی را نیز ذخیره می کنند که این امر بر ارتباط بین اهداف حفاظتی و اقلیمی تاکید می کند.محققان 4.7 درصد از اراضی اضافی، از جمله جنگل های شمال شرقی ایالات متحده را یافتند که می تواند کربن را از جو دور کند.

محققان استدلال می کنند که با فراهم کردن برخی از سطوح حفاظتی یا مدیریت پایدار برای این زمین ها می توان به اهداف مختلف آب و هوایی و حفاظتی دست یافت.

اما دینرشتاین می گوید ملت ها باید برای محافظت از این مناطق بسیار سریعتر از آنچه هست عمل كنند. در حال حاضر، دولت ها در حال تهیه نقشه هایی برای محافظت از 30 درصد از کره زمین تا سال 2030 هستند.

منبع: sciencenews

https://zistonline.com/vdcfcxdc.w6dmeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما