تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 83072
زیست آنلاین: در حالی که سازمان محیط زیست استاندارد خودروهای تبدیلی بنزین به گاز سوز را تایید نکرده اما وزارت نفت اقدام به این کار کرده است و پلیس راهور نیز تا کنون استعلامی از سازمان محیط زیست برای خودروهای مذکور نگرفته است.
CNG آلاینده تر از بنزین / سازمان محیط زیست استاندارد خودروهای دو گانه سوز را تایید نکرده است
به گزارش زیست آنلاین، سازمان محیط زیست دستورالعملی مبنی بر الزامات آلایندگی مربوط به استاندارد ملی دوگانه سوز کردن کارگاهی خودروها تهیه و تصویب کرده است که در این دستور العمل تاکید شده  تبدیل خودروها از تکسوز به دوگانه سوز باید طبق این دستورالعمل انجام گیرد و در صورت عدم انطباق  با این دستورالعمل خودروهای تبدیلی مورد تایید نیستند و این دستور العمل را به وزارت نفت و وزارت صمت و سازمان استاندارد ارسال کرده است.

 طبق موافقت های انجام شده، وزارت نفت می بایست تست تحقیقاتی آلایندگی مربوط به استاندارد ملی دوگانه سوز کردن کارگاهی خودروها را بگیرد  و از طریق شرکت ملی پخش بطور رسمی به سازمان محیط زیست ارسال کنند تا سازمان نظر خود را اعلام کند.

بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه های زیست محیطی سازمان محیط زیست  از دفتر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در همین راستا در گفتگو با زیست آنلاین  گفت: نتایج اولیه غیر رسمی تست تحقیفاتی آلایندگی مربوط به استاندارد ملی دوگانه سوز کردن کارگاهی خودروها  از اوضاع اسفبار حکایت دارد و نشان می دهد که آلایندگی چندین برابر افزایش پیدا کرده است

وی با تاکید براینکه نتایج این تست به هیچ وجه منطبق با الزامات سازمان محیط زیست نیست گفت: حتی طبق این نتایج  آلایندگی این خودروهای دو گانه سوز از خودروهای با سوخت بنزین بیشتر است .

بنابر این گزارش، طبق دستورالعمل ، آلاینده های معیار و به بیان دیگر آلاینده هایی که برای برآورد نمودن الزامات آلایندگی مورد محاسبه و ارزیابی قرار می گیرند عبارتند از:  

مونواکسید کربن (CO) ، هیدروکربن های نسوخته (THC)، هیدروکربن های غیر متان  (NMHC ) ، اکسیدهای نیتروژن NO x) )

در  لینک پیوست « فایل الزامات الزامات آلایندگی مربوط به استاندارد ملی دوگانه سوز کردن کارگاهی خودروها» را می خوانید

https://zistonline.com/vdcj8yeo.uqetazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما