تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 83065
دولت به منظور رفع موانع اجرایی، تسهیل و تسریع در انجام طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در جایگاه‌های بنزین و انبار‌های نفت که علاوه بر مزیت زیست محیطی، از توجیه اقتصادی مناسبی هم برخوردار است، با اصلاح ماده (۱۶) آیین نامه فنی کنترل و کاهش آلودکی ها موافقت کرد.
 اصلاح آیین نامه اجرایی اجرای طرح کهاب
به گزارش زیست آنلاین،  به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۵ مرداد ۱۳۹۹ به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست، ماده (۱۶) آیین نامه فنی کنترل و کاهش آلودکی‌ها موضوع ماده (۲) قانون هوای پاک درخصوص اجرای طرح کهاب را اصلاح کرد.

براساس اصلاح آیین نامه یاد شده، وزارت نفت موظف است از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی- مصوب ۱۳۹۸- نسبت به تکمیل طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در کلیه مبادی مربوط، اعم از انبارهای نفت، جایگاه های عرضه سوخت بنزین و نفتکش­ ها اقدام نماید.

به موجب طرح مذکور، کلیه جایگاه های بنزین می بایست نسبت به نصب تجهیزات و بهره برداری کامل از طرح کهاب بر اساس زمان بندی زیر اقدام نمایند:

الف- جایگاه های جدیدالاحداث در زمان بهره برداری از ابتدای مهر ماه سال ۱۳۹۹

ب - جایگاه های داخل محدوده شهری کلانشهرها و مراکز استان ها تا پایان سال ۱۴۰۰

ج - سایر جایگاه ها تا پایان سال ۱۴۰۱

هم چنین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران موظف است، انبارهای نگهداری و توزیع فرآورده های نفتی را به تجهیزات مورد نیاز طرح کهاب از محل بودجه مصوب (طرح کهاب) به شرح زیر مجهز کند. تجهیز کلیه نفتکش هایی که اقدام به حمل بنزین به جایگاه ها می نمایند، تا پایان سال ۱۳۹۹ به تجهیزات طرح کهاب الزامی است. ضمن اینکه جا به جایی سوخت بنزین در سراسر کشور از ابتدای سال ۱۴۰۰، صرفاً توسط نفتکش های مجهز شده به تجهیزات طرح کهاب انجام می شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موظف است نسبت به رعایت حدود مواجهه شغلی با ترکیبات آلی فرار برای شاغلان جایگاه‌های بنزین نظارت کند و در صورت بالاتر بودن مفاد پایش از حدود مجاز، وفق ضوابط و مقررات اقدام نماید.

https://zistonline.com/vdcbsgbw.rhbf0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما