تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 83047
زیست آنلاین: دبیرکل سازمان ملل با هدف انجام اقدامات جهانی در مورد بحران آب و هوا و همزمان با شروع روند جدیدی در جهان بعد از همه گیری ویروس کرونا اعلام کرد هند علیرغم نیاز خود به انرژی ارزان قیمت، باید خیلی سریع و به طور دائم استفاده از زغال سنگ را کنار بگذارد.
به گزارش زیست آنلاین، آنتونیو گوترش در یک سخنرانی بصورت مجازی اعلام کرد که استفاده از زغال سنگ در هند باید کنار گذاشته شود و هیچ نیروگاه جدیدی در سال‌های آینده نباید ساخته شود همچنین یارانه های اختصاصی به سوخت های فسیلی نیز باید قطع شود.

وی گفت تجارت زغال سنگ در حال دود شدن است است. هند می تواند یک مبارز واقعی در جهان در مقابل تغییرات اقلیمی باشد اگر تغییرات از زغال سنگ به سمت انرژی های تجدیدپذیر را سرعت ببخشد.

دولت نارندرا مودی اغلب با این استدلال که کشورهای ثروتمند باید مسئولیت انتشار گازهای گلخانه‌ای را بر عهده بگیرند و کشورهای در حال توسعه نیاز است از سوخت‌های فسیلی استفاده کنند، تمایلی به اجرای تعهدات جدید در مورد بحران آب و هوا نداشته است.

دولت هند حتی با کاهش قیمت انرژی های تجدیدپذیر، به تولید انرژی از طریق نیروگاه های زغال سنگ جدید ادامه داده است.

گوترش نسبت به این موضع هشدار داد که خود هندی ها از اتکای به زغال سنگ رنج می برند. بسیاری از شهرهای هند در حال حاضر هوای به شدت آلوده ای دارند. سرمایه گذاری بر روی سوخت های فسیلی به معنی مرگ و مریضی بیشتر و افزایش هزینه سلامتی و بهداشت است. سرمایه گذاری به سادگی باعث بیماری انسان ها و یک اقتصاد بد می شود.

طبق گزارش سازمان ملل هزینه برق خورشیدی و بادی کاهش یافته است به طوری که ساختن نیروگاه‌های تجدیدپذیر جدید در حال حاضر ارزانتر از بهره‌برداری از ۳۹ درصد ظرفیت نیروگاه های زغال سنگ در جهان است و این رقم تا دو سال دیگر به ۶۰ درصد خواهد رسید. به عبارت دیگر ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی بسیار ارزان‌تر از بهره‌برداری ۶۰ درصد از ظرفیت زغال ‌سنگ کنونی جهان خواهد بود.

گوترش همچنین از کشورهای ثروتمند نیز خواست در بحث احیای اقتصادی و بسته های حمایتی، استفاده از سوخت های فسیلی را کنار گذاشته و "بهبود سبز" را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcbzgbw.rhbfapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما