تاریخ انتشار :شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : 83045
زیست آنلاین: وزارت محیط زیست برزیل روز گذشته در یک چرخش ۱۸۰ درجه ای و پس از اینکه اعلام کرد توانایی مقابله با جنگل زدایی را ندارد گفت که با قدرت به مبارزه و مقابله با جنگل زدایی ادامه خواهد داد.
به گزارش زیست آنلاین، وزارت محیط زیست برزیل روز گذشته در یک چرخش ۱۸۰ درجه ای و پس از اینکه اعلام کرد توانایی مقابله با جنگل زدایی را ندارد گفت که با قدرت به مبارزه و مقابله با جنگل زدایی ادامه خواهد داد.

این وزارتخانه با دو بازوی اجرایی خود، ایباما و خدامت پارک(ICMBio) نقش حیاتی در جنگل‌ها و مقابله با قاچاقچیان چوب و معدنکاری غیرمجاز و غیرقانونی در بزرگترین جنگل بارانی جهان دارد.

اعلامیه اصلی مبنی بر توقف فعالیت ها در میان افزایش جنگل زدایی ها بسیار شوکه کننده بود و انتقادات فراوانی را از سیاست های زیست محیطی برزیل از سوی گروه های زیست محیطی و همچنین سرمایه گذاران بین المللی برانگیخت.

این وزارتخانه به تصمیم دبیرخانه سازمان بودجه این کشور برای عدم اختصاص بودجه به ایباما و خدامت پارک، استناد کرد.

اما معاون رئیس جمهور برزیل، همیلتون مورائو، که توسط رییس جمهور، به عنوان مسئول اصلی رسیدگی به آمازون منصوب شده است، به سرعت خبر عدم اختصاص بودجه را تکذیب کرد.

مورائو گفت دولت به دنبال تأمین بودجه برای هزینه های کمک های اضطراری است که برزیلی ها در طی رکود اقتصادی که توسط همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده است، دریافت می کنند. وی گفت: بیانیه وزارت محیط زیست براساس اسناد تایید نشده تهیه شده است.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcjiyeo.uqetxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما