تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 83031
زیست آنلاین: به گفته محققان، برنامه اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به 55 درصد زیر سطح انتشار سال 1990 تا سال 2030 از نظر فنی و اقتصادی امكان پذیر است.
اتحادیه اروپا به دنبال بازنگری در هدف اقلیمی خود است
به گزارش زیست آنلاین، کمیسیون اروپا ماه آینده یک هدف سختگیرانه اقلیمی اتحادیه اروپا را برای سال 2030 پیشنهاد خواهد داد، تا این بلوک را به سمت هدف خود برای انتشار صفر خالص تا سال 2050 هدایت کند تا 4 میلیارد تن دی اکسید کربن که در حال حاضر سالانه منتشر می کند را کاهش دهد.

این کمیسیون، کاهش 50 یا 55 درصدی تولید گازهای گلخانه ای را برای سال 2030 پیشنهاد می کند. در حال حاضر هدف فعلی 40 درصد است. این مرحله اصلاحات برنامه ریزی شده اتحادیه اروپا در امور مالیاتی، سیاست های انرژی و بازار کربن سال آینده را تعیین می کند.

"پاتریک گرایشن" مدیر اجرایی اندیشکده آلمانی Agora Energiewende به رویترز گفت: دستیابی به هدف 55 درصد امکان پذیر است و اگر امکان پذیر باشد، چرا ما به دنبال آن نرویم.

در تجزیه و تحلیل منتشر شده، Agora Energiewende و مرکز تحقیقات آلمانی Oeko عنوان کردند که چگونه اتحادیه اروپا می تواند در سیاست های اقلیمی خود، برای تحقق این هدف بازنگری کند.

بازار كربن اتحادیه اروپا كه تولید گازهای گلخانه ای از نیروگاه ها، صنعت و پروازهای اروپایی را در بر می گیرد، بزرگترین پتانسیل را دارد كه به سرعت انتشار گازهای گلخانه ای را كاهش دهد.

محققان گفتند که برای دستیابی به هدف 55 درصد، میزان تولید گازهای گلخانه ای تحت پوشش Emissions Trading System (ETS) باید تا 61 درصد پایین تر از سطح سال 2005 قرار گیرد. یک کاهش بسیار بیشتر از کاهش 43 درصدی بازار کربن که برای دستیابی به اهدادف تا سال 2030 طراحی شده بود.

کشورهای اتحادیه اروپا که باید هدف جدید آب و هوایی را تأیید کنند به دو گروه تقسیم شده اند. کشورهای غربی و شمالی از این بلندپروازی استقبال می کنند در حالی که کشورهای شرقی قبل از ارزیابی هزینه ها از پذیرش تعهد کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای خودداری می کنند.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcez78v.jh8xxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما