تاریخ انتشار :شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 83019

امضای بزرگترین قرارداد فروش برق تجدیدپذیر صنعت آب و فاضلاب کشور

این نیروگاه موجب کاهش انتشار گازهای گل‌خانه‌ای سالانه در حدود ۱۵۰ هزار تن می شود
بزرگ‌ترین قرارداد فروش برق تجدیدپذیر صنعت آب و فاضلاب کشور توسط شرکت فاضلاب تهران با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) به مدت ۱۵ سال مبادله شد.
امضای بزرگترین قرارداد فروش برق تجدیدپذیر صنعت آب و فاضلاب کشور
به گزارش زیست آنلاین،  عباسعلی مصرزاده معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران با اعلام این خبر گفت: با انعقاد این قرارداد در مدت ۱۵ سال (از شهریور سال ۱۳۹۸ تا شهریور سال ۱۴۱۳) امکان فروش برق تولیدی این نیروگاه که در حدود ۵۰۰ میلیارد کیلووات ساعت است با نرخ پایه ۱۰۵۰۰ ریال فراهم شده است.

او افزود: در چارچوب عملیاتی‌شدن ماده (۶۲) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر تکلیف وزارت نیرو برای خریداری انرژی برق تولیدی توسط نیروگاه و تولیدکنندگان بخش‌های خصوصی و دولتی با قیمت‌های تضمینی و بند (ب) ماده (۱۳۳) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم، قرارداد فروش برق تولیدی نیروگاه بیوگازسوز تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران که به‌عنوان تنها نیروگاه بیوگاز ناشی از تصفیه فاضلاب در ایران در حال فعالیت است با سازمان ساتبا مبادله شد.

مصرزاده افزود: این نیروگاه به عنوان بخش کوچکی از طرح فاضلاب تهران در محل تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران واقع شده است.

به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، او ادامه داد: این نیروگاه که یکی از بزرگ‌تریــن نیروگاه‌های بیوگاز حاصــل از تصفیــه فاضلاب در جهــان است، با ظرفیت اسمی تولید سالیانه ۴۴ گیگاوات انرژی الکتریکی و ۱۴۰ تراژول انرژی حرارتی در حال فعالیت است که این مقدار معادل تأمین برق مصرفی یک شــهرک مسکونی ۶۰ هزار نفری است و صرفه‌جویی انرژی فسیلی در حدود ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام (۴۰۰ هزار مترمکعب گاز) در سال را به دنبال دارد.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران، فعالیت این نیروگاه موجب کاهش انتشار گازهای گل‌خانه‌ای سالانه در حدود ۱۵۰ هزار تن معادل دی‌اکسیدکربن (معادل ۲۰۰۰ هکتار فضای سبز برای جذب دی‌اکسیدکربن) شده است.

https://zistonline.com/vdcaowna.49ne615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما