تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 83008
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: در بودجه امسال هزار میلیارد تومان در راستای کاهش آلایندگی‌ها و جلوگیری از تخریب و حفاظت از منابع طبیعی در کشور اختصاص دارد.
هزار میلیارد تومان صرف کاهش آلایندگی و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، امیرارسلان مهاجری طهرانی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه پسماند یزد با اشاره به اینکه دولت و مجلس توجه خاصی به محیط زیست دارد ،افزود: مشارکت بخش‌خصوصی در کنار بودجه دولتی برای اهداف زیست محیطی ضروری است.

وی ادامه داد: این صندوق با بهره‌گیری از منابع مالی در کنار ابزارهای قانونی با همراهی و مشارکت بخش خصوصی برای توسعه پایدار و حفاظت همه جانبه از محیط زیست فعالیت دارد که تاکنون اقدام‌های مناسبی را در ماموریت های تعریف شده انجام داده است .

این مسوول اظهار کرد: بر اساس قوانین، تمامی جرایم، خسارت، مالیات‌ها  و منابعی که به حساب صندوق واریز می‌شود در مسائل محیط زیست و جلوگیری از تخریب‌ها هزینه می‌شود.

مهاجری طهرانی گفت: صندوق ملی محیط زیست با هدف کمک به بهبود وضعیت و حفاظت و توسعه پایدار منابع طبیعی و تنوع زیستی در کنار کاهش آلایندگی‌ها به همراهی فعالان اقتصادی، همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران نیاز دارد و زمینه آن در مناطق مختلف کشور برای همکاری فراهم است .

وی به اهمیت مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه و حمایت و همراهی مالی صندوق با همکاری بخش خصوصی به عنوان یک اولویت اشاره کرد و گفت: یزد در این زمینه اولین استانی  است که اقداماتی را انجام داده و تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

با توجه به ضرورت توجه به مقوله حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، صندوق ملی محیط زیست در سال ۱۳۹۳  با هدف کمک به کاهش آلاینده‌های محیط‌زیستی جلوگیری از تخریب، حفاظت از منابع طبیعی و احیاء و بهره برداری پایدار از منابع پایه و محیط زیست و تنوع زیستی تاسیس شد.

این صندوق یک نهاد عمومی غیردولتی است که با تجهیز منابع پولی از محل و در آمارهای  مربوط به گردش مالی و فعالیت‌های صندوق و سایر درآمدها به استفاده از این منابع در راستای سرمایه‌گذاری‌های حافظ محیط زیست و پرداخت تسهیلات در راستای اهداف صندوق می پردازد.

براساس آمارها تاکنون در یزد ۸۰۰ گونه گیاهی، ۱۹۰ نوع پرنده، ۶۰ نوع پستاندار وحشی و ۴۰ نوع خزنده در مناطق حفاظت شده شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، اهمیت تنوع گونه ها فقط تعدادشان نیست بلکه خاص بودن آن است اینگونه ها از ارزش حفاظتی بالایی برخوردارند و اهمیت تنوع زیستی منطقه به خاطر این عوامل است.
۶۷ نیروی محیط بان، مسوولیت مراقبت و محافظت از یک میلیون و ۲۷۰ هزار هکتار مناطق تحت حفاظت استان را بر عهده دارند.

در استان یزد بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۱۱۰ هزار نفر فعال است.

https://zistonline.com/vdcivuav.t1apu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما