تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 82993
زیست آنلاین: طبق تحقیقات جدید محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، ورق یخی گرینلند تا نقطه بدون بازگشت ذوب شده است و تلاش ها برای کاهش سرعت گرم شدن کره زمین مانع از فروپاشی آن نخواهد شد.
ورق یخی گرینلند، در نقطه ای بدون بازگشت / کاهش سرعت گرمایش زمین دیگر جلوی ذوب یخ ها را نمی گیرد
به گزارش زیست آنلاین، ایان هوات، استاد دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: "ورق یخی اکنون دریک حالت پویای جدید قرار دارد، وضعیتی که حتی اگر به آب و هوایی شبیه به 20 یا 30 سال گذشته برگردیم، باز هم خیلی سریع توده یخ از بین می رود "

میشلای کینگ، سرپرسیت تیم مطالعاتی و محقق در دانشگاه ایالتی اوهایو میگوید: هر سال 208 میلیارد تن از ورق یخی گرینلند ذوب شده و در اقیانوس می ریزد. این ذوب یخ ها، یکی از دلایل اصلی افزایش جهانی سطح آب دریاها است. به گفته وی، ذوب یخ در سالهای اخیر چنان گسترده بوده است که باعث تغییر قابل ملاحظه در میدان گرانشی بالای گرینلند شده است.

ذوب یخ در گرینلند هر سال بیش از یک میلی متر از سطح دریا ها را افزایش می دهد و در آینده این مقدار افزایش پیدا خواهد کرد. پیش بینی می شود که سطح دریاها تا پایان قرن بیش از 3 فوت افزایش پیدا کند و سواحل و هرآنچه در آن قرار دارد را از بین ببرد.

ایالت های ساحلی مانند فلوریدا و کشورهای جزیره ای در مقابل این افزایش سطح آب آسیب پذیر هستند. فقط 3 فوت افزایش سطح دریا ها می تواند مناطق زیادی از خطوط ساحلی را زیر آب بفرستد. چهل درصد از جمعیت ایالات متحده که در مناطق ساحلی ساکنند، در مقابل افزایش سطح آب دریاها آسیب پذیر هستند.

این مطالعه همچنین نشان داد که ورق یخی به سرعت در حال عقب نشینی است که منجر به افزایش ناگهانی و غیرقابل پیش بینی سطح دریا می شود و آماده سازی برای مقابله با اثرات آن را دشوار می کند.

در این مطالعه از داده های ماهواره ای که در مدت چهل سال جمع آوری شده است برای اندازه گیری تغییرات صفحه یخی گرینلند استفاده شده است. نویسندگان دریافتند که پس از سال 2000، ورق یخی به حدی سریع ذوب شده است که حتی اگر روند تغییرات اقلیمی معکوس شود، بارش مجدد برف برای جبرای قسمت از دست رفته، نمی تواند نرخ ذوب شدن قسمتی از یخچال را که در تماس با قسمت های گرمتر آب اقیانوس هستند کاهش دهد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcaeona.49nuo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما