تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 82965
زیست آنلاین: دانشمندان می گویند، افت چشمگیر گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوا که در اثر محدودیت های کرونایی در جهان حاصل شده است، تأثیر کمی بر روی کره زمین در حال گرم شدن ما خواهد گذاشت.
محدودیت های کرونایی اثر ناچیزی بر دمای هوا دارد
به گزارش زیست آنلاین، تجزیه و تحلیل جدید محققین نشان می دهد که تا سال 2030، دمای زمین فقط 0.01 درجه سانتیگراد پایین تر از حد انتظار خواهد بود.

اما نویسندگان تأکید می کنند که ماهیت بازیابی اوضاع، می تواند چشم انداز بلند مدت را تغییر دهد. یک انگیزه سبز و محکم می تواند جهان را تا اواسط قرن حاضر، از افزایش دمای بیش از 1.5 درجه سانتیگراد گرم حفظ کند.

پیش از این، مطالعات قبلی نشان داده بود که با تعطیلی سیستم های حمل و نقل در واکنش به این بیماری همه گیر در سراسر جهان، انتشار گازهای گلخانه ای تغییر اساسی پیدا کرد. میزان انتشار CO2 روزانه در جهان  در اوج بحران کرونا 17 درصد کاهش یافت.

این تحقیق جدید با استفاده از داده های تحرک جهانی از گوگل و اپل انجام شد.

محققان، نحوه تغییر 10 گاز گلخانه ای مختلف و آلاینده های هوا را بین فوریه و ژوئن 2020 در 123 کشور محاسبه کردند.

آنها دریافتند که کاهش، در ماه آوریل به اوج خود رسیده و دی اکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و سایر گازهای گلخانه ای بین 10 تا 30 درصد در سطح جهان کاهش یافت که عمدتا به دلیل کاهش حمل و نقل جاده ای بوده است.

این تیم تحقیقاتی می گوید اگر حمل و نقل به آنچه در گذشته بود بازگردد و جهان در دوره بازیابی، به شدت روی سوخت های فسیلی سرمایه گذاری کند، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که تا سال 2050، دنیا از آستانه گرمایش 1.5 درجه سانتیگراد عبور کند. اما اگر بازیابی به شدت سبز باشد، به احتمال 55 درصد، زمین تا اواسط قرن، کمتر از 1.5 درجه سانتیگراد افزایش دما خواهد داشت.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcjiheo.uqe8mzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما