تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 82955
با روند کنونی انتشار گازهای گلخانه ای:

افزایش دما بیشتر از بیماریهای عفونی قربانی می گیرد

زیست آنلاین: یک مطالعه جدید نشان می دهد اگر انتشار گازهای گلخانه ای کنترل نشود، تعداد فزاینده اما تا حد زیادی ناشناخته مرگ و میر ناشی از افزایش دما در سطح جهانی به تعداد فعلی مرگ و میر ناشی از همه بیماریهای عفونی نزدیک خواهد شد.
افزایش دما بیشتر از بیماریهای عفونی قربانی می گیرد
به گزارش زیست آنلاین، تحقیقات نشان می دهد که افزایش دما در مناطق فقیرتر و گرمتر جهان باعث ویرانی های خاصی خواهد شد. ضرر اقتصادی ناشی از بحران آب و هوا و همچنین هزینه سازگاری در سراسر جهان از جمله در کشورهای ثروتمند احساس خواهد شد.

در یک سناریو با میزان انتشار گازهای گلخانه ای بالا که برای مهار گازهای گلخانه ای حداقل اقدامات انجام شود، میزان مرگ و میر جهانی تا پایان قرن به 73 مورد در هر 100 هزار نفر افزایش خواهد یافت. این تعداد تقریباً با مرگ و میر ناشی از همه بیماریهای عفونی از جمله سل، ایدز، مالاریا ، تب دنگی و تب زرد مطابقت دارد.

در این تحقیق از یک مجموعه داده عظیم  در سطح جهان از سوابق مرگ و دمای هوا استفاده شده است تا چگونگی ارتباط این دو مشخص شود. در این مطالعه علاوه بر عوامل مستقیم مانند گرما زدگی، ارتباطات کمتر مانند افزایش حملات قلبی در هنگام گرمازدگی نیز بررسی شده است.

"امیر جینا"، متخصص اقتصاد محیط زیست و نویسنده این مقاله می گوید: بسیاری از افراد مسن به دلیل اثرات غیر مستقیم گرما جان خود را از دست می دهند. کاملاً شبیه ویروس کرونا است. افراد آسیب پذیر کسانی هستند که مشکلات زمینه ای دارند. اگر مشکل قلبی دارید و روزها در معرض گرمای شدید باشید، به سمت نابودی حرکت می کنید.

جوامع فقیر که در گرمترین مناطق جهان هستند، بدترین وضعیت را متحمل می شوند. با افزایش درجه حرارت تا پایان قرن، کشورهایی مانند غنا، بنگلادش ، پاکستان و سودان با 200 مرگ و میریا بیشتر در هر 100 هزار نفر روبرو خواهند شد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdciw3av.t1arw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما