تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 82945
زیست آنلاین: بر اساس یک گزارش، کلمبیا مرگبارترین کشور برای فعالان حقوق زمین در سال 2019 بود.
مرگبارترین کشور برای فعالان حقوق زمین
به گزارش زیست آنلاین، براساس گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، کلمبیا مرگبارترین کشور برای فعالان حقوق زمین در سال 2019 بود، زیرا قتل مدافعان محیط زیست در این کشور افزایش یافت.

در این گزارش آمده است 64 نفر از فعالان حقوق زمین در سال گذشته در کلمبیا کشته شدند. در سال 2018 این تعداد 25 نفر بود. این تعداد در سطح جهان بالاترین رقم محسوب می شود.

در سال گذشته، 212 مدافع محیط زیست و زمین در جهان کشته شدند که بیشترین تعداد در یک سال محسوب می شود. هر چند دانشمندان هشدار دادند که تعداد واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است زیرا تعداد زیادی از موارد ثبت نشده است.

اگرچه خشونت در کلمبیا از زمان توافق صلح در سال 2016 بین شورشیان مسلح کلمبیا و دولت کاهش یافته است، اما رهبران اجتماعی همچنان در معرض تهدید، حمله و مرگ قرار دارند. صدها نفر از رهبران اجتماعی از زمان امضای این توافق تا کنون کشته شده اند.

همچنین گزارشی از مرکز تجارت و منابع حقوق بشر (BHRRC) در سال جاری نشان داد که 44 درصد از حملات در فاصله سال های 2015 تا 2019 مرتبط با مشاغل در کلمبیا، علیه فعالانی بود که نگرانی های مربوط به پنج شرکت از جمله Cerrejon را مطرح کردند. در پاسخ به گزارش BHRRC ، چهار شرکت از جمله Cerrejon خشونت علیه فعالان و هرگونه ارتباط با تهدیدها را رد کردند.

منبع: nbcnews

https://zistonline.com/vdchmwn6.23nikdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما