تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : 82938
زیست آنلاین: طبق تحقیقات جدید، اگر جهان برای جلوگیری از افزایش سطح آب دریاها اقدامی انجام ندهد، تا سال 2100، سیلاب های ساحلی چنان شدید و مخرب خواهند شد که می توانند به اندازه 20 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان خسارت وارد کنند.
افزایش سطح آب دریاها می تواند 14 هزار میلیارد دلار خسارت به بار بیاورد
به گزارش زیست آنلاین، این مطالعه که در مجله Science Reports منتشر شده است، اولین مطالعه ای است که تأثیر اقتصادی پیش بینی شده از افزایش سطح دریا ناشی از بحران آب و هوا را نشان می دهد. محققان می گویند افزایش سطح دریا می تواند تا پایان قرن، 14.2 هزار میلیارد دلار خسارت به همراه داشته باشد، چرا که مناطق وسیعی از زمین ها و خانه های میلیون ها نفر به زیر آب خواهد رفت.

ابرو کرسکی، استاد دانشگاه ملبورن که رهبری تیم تحقیقاتی را بر عهده داشت به سی ان ان گفت: این سناریوی انتشار معمولی دی اکسید کربن است. این سناریو فرض می کند که انتشار گازهای گلخانه ای به روند فعلی خود ادامه دهد.

این مطالعه تخمین می زند با افزایش دما و سطح آب دریاها، تا سال 2100 ممکن است 287 میلیون نفر در معرض طغیان ساحلی پی در پی قرار بگیرند. بیش از یک میلیون کیلومتر مربع خط ساحلی نیز می تواند در معرض خطر قرار بگیرد. این مساحت معادل دو برابر مساحت کشور فرانسه است.

به گفته نویسندگان این تحقیق، مناطقی که بیشتر در معرض خطر سیل گسترده قرار دارند شامل سواحل شمال شرقی ایالات متحده، شمال غربی اروپا و بخشهای بزرگی از آسیا، از جمله کشورهای اطراف خلیج بنگال، اندونزی، چین و شمال استرالیا است.

جاری شدن سیل های گسترده هر ساله میلیاردها دلار خسارت به بار می آورد. زیرا خانه ها، ساختمان ها و زیرساخت های حیاتی مانند جاده ها، خطوط انتقال و زمین های زراعی از بین می روند. سیل اکنون شایع ترین و پرهزینه ترین فاجعه طبیعی در ایالات متحده آمریکا است و در دهه گذشته حدود 155 میلیارد دلار خسارت به املاک وارد کرده است.

محققان می گویند علاوه بر کاهش تولید گازهای گلخانه ای، کشورها باید در اقدامات محافظتی برای مقابله با سیل های آینده سرمایه گذاری کنند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcjoheo.uqe8tzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما