تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 82932
زیست آنلاین: شل به دنبال رسیدن به کربن خنثی است. این پروژه جدید در هلند نگاهی اجمالی به چگونگی دستیابی به آن است.
پروژه سوپر هیبریدی در هلند/مزرعه بادی که شامل پنل های خورشیدی شناور، باتری و فناوری هیدوژن است
به گزارش زیست آنلاین، شرکت شل و انكو مزرعه بادی فراساحلی فوق هیبریدی احداث خواهند كرد.

شرکت CrossWind، برنده مناقصه، قصد دارد در سال 2023 مزرعه بادی 759 مگاواتی ساحل دریایی را با ترکیبی از عناصر خورشیدی، هیدروژن و سیستم ذخیره سازی راه اندازی کند.

CrossWind در بیانیه ای اعلام كرد این پروژه شامل پنج تكنولوژی است كه می توانند در آینده در مقیاس كامل اجرا شوند، فن آوری های مختلف برای تأمین مستمر انرژی، صرف نظر از اینكه وزش باد اتفاق بیفتد یا نه. مزرعه بادی با تأسیسات خورشیدی شناور و باتری کوتاه مدت ترکیب می شود. همچنین هیدروژن سبز را از طریق الکترولیزر تولید می کند که به عنوان "روش ذخیره سازی بعدی" مورد استفاده قرار می گیرد.

شل در ماه می گفت كه امیدوار است از این پروژه برای تامین انرژی یك الکترولیزر 200 مگاواتی برای یكی از پالایشگاه های خود استفاده كند.

مارتین وتسلار، مدیر واحد انرژی شل می گوید: انرژی بادی دریایی نقش مهمی در انتقال انرژی در سراسر جهان خواهد داشت. همچنین این یکی دیگر از گام های مهم بعدی برای تحقق آرزوی ما برای تبدیل شدن به یک فعال تجاری انرژی صفر خالص تا سال 2050 یا زودتر، همگام با جامعه خواهد بود. این مزرعه بادی بخش مهمی از زنجیره ارزش جدید، از باد تا هیدروژن، با آرزوی ما برای ساختن کارخانه هیدروژن سبز در روتردام است.

منبع: greentechmedia

https://zistonline.com/vdcdxn0j.yt0xs6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما