تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 82913
زیست آنلاین: دانشمندان می گویند جهان باید اکنون به منظور جلوگیری از بروز بحران های ویروسی در آینده، برای محافظت از حیات وحش وارد عمل شود.
خطر همه گیری بیماری های واگیردار با صرف سالانه 3.5 دلار به ازای هر فرد از بین می رود
به گزارش زیست آنلاین، براساس یک تحلیل جدید، هزینه جلوگیری از بروز همه گیری های بیشتر در یک دهه آینده، با محافظت از حیوانات وحشی و جنگل ها، فقط معادل 2 درصد از خسارت مالی تخمین زده شده ناشی از کووید 19 است.

محققان می گویند ویروس های جدید، طی یک قرن گذشته، با نابودی فزاینده طبیعت، از حیوانات وحشی به انسان سرایت کرده اند. این به معنای این است که خطر، امروز بیشتر از همیشه است. آنها گفتند جلوگیری از تجارت بین المللی حیوانات وحشی و ویران کردن جنگلها، بسیار حیاتی است. هر دو عامل حیوانات وحشی را در تماس با انسان ها و دامهایشان قرار می دهد. اما به گفته کارشناسان، این تلاش ها در حال حاضر به شدت ناکافی است.

محققان تخمین می زنند صرف هزینه حدود 260 میلیارد دلار طی 10 سال، خطر ابتلا به بیماری همه گیر دیگری مانند ویروس کرونا را کاهش می دهد. این هزینه فقط 2 درصد از 11.5 هزار میلیارد دلار خسارتی است که ویروس کرونا به اقتصاد جهان تحمیل کرده است. علاوه بر این، حفاظت از حیات وحش و جنگل ها یک مزیت دیگر نیز به همراه دارد: کاهش انتشار دی اکسید کربن که عامل بحران آب و هوا است.

برنامه های کلیدی که دانشمندان خواستار آن هستند عبارتند از: مقررات بهتر تجارت حیوانات وحشی، نظارت و کنترل بر بیماری حیوانات وحشی و خانگی، پایان دادن به تجارت گوشت حیوانات وحشی در چین و کاهش 40 درصد از جنگل زدایی ها در مناطق مهم.

پروفسور استوارت پیمم، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی گفت: "سرمایه گذاری در زمینه پیشگیری، ممکن است بهترین بیمه نامه برای سلامت انسان و اقتصاد جهانی در آینده باشد. ما می توانیم از همه گیری هایی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، جلوگیری کنیم".

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcc1oq4.2bqis8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما