تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 82896
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به ترک و شکستگی لوله‌های توزیع آب در استان، گفت: آب شبکه لوله کشی در برخی مناطق خوزستان ترکیبی از آب و فاضلاب است.
آب آشامیدنی خوزستان با فاضلاب ترکیب شده است
به گزارش زیست آنلاین، سید محمد علوی شامگاه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی در خصوص شیوع بیماری‌های ناشی از آلودگی آب، اظهار کرد: دو شاخص برای تشخیص آب آشامیدنی سالم داریم که شامل کلر باقی‌مانده و غلظت میکروبی است.

وی با بیان اینکه لوله‌های توزیع آب دچار ترک و شکستگی هستند، افزود: در بسیاری از مناطق استان خوزستان به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر و روستایی، فاضلاب به لوله‌های آب می‌زند و لوله‌ها در شبکه فاضلاب غرق آب شده‌اند.

علوی بیان کرد: این موضوع باعث ترکیب آب و فاضلاب شده است و اینکه مردم آبی را بخورند که با مدفوع انسانی آغشته است در نتیجه قطعاً عوامل میکروبی، سلامت مردم را تهدید می‌کند.

وی به بیماری هپاتیت و هزاران نوع بیماری گوارشی منتقل شده از طریق آب آلوده اشاره کرد و گفت: با به خطر افتادن سلامتی و تضعیف سیستم ایمنی مردم، بدن انسان‌ها مستعد بیماری کرونا می‌شود.

علوی گفت: در رابطه با تلاقی آب و فاضلاب، بارها مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز اعلام جرم کرده‌اند و بارها در شورای سلامت استان مطرح کرده‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان همچنین با اشاره به تبعات قطعی‌های برق در خوزستان، عنوان کرد: اکثر منازل پمپ دارند و قطعی برق موجب خاموشی پمپ‌ها و افت فشار آب می‌شود که در نتیجه فاضلاب اطراف لوله‌ها به درون آن کشیده می‌شود و آب آشامیدنی آغشته به فاضلاب می‌شود.

به گزارش مهر، مرکز بهداشت استان خوزستان نسبت به تلاقی آب و فاضلاب و شیوع بیماری‌های میکروبی هشدار داده و اعلام جرم کرده بود که با تکذیب استاندار خوزستان این امر پیگیری نشد.

https://zistonline.com/vdcce4q4.2bqio8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما