تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 82890
زیست آنلاین: به گفته رسانه های دولتی مالزی، این کشور 110 کانتینر زباله سمی را که به طور غیرقانونی دپو شده بود کشف کرده است.
کشف 1800 تن زباله سمی غیرقانونی در مالزی
به گزارش زیست آنلاین،، کانتینر ها ماه گذشته در بندر تانجونگ پلوپاس، در ایالت جوهور دپو شده بودند. در داخل این کانتینرها، 1864 تن گرد و غبار حاصل از کوره قوس الکتریکی (EAFD) وجود داشت که یک محصول جانبی خطرناک تولید فولاد می باشد که حاوی عناصر سمی مانند سرب و کروم است.

مقامات اعلام کردند که این کانتینرها از رومانی به این کشور آورده شده و به دروغ  عنوان شده است که حاوی روی هستند.

وزیر آب و محیط زیست مالزی گفت: این کشف بزرگترین کشف در نوع خود در تاریخ مالزی است.‌

مالزی در حال برگرداندن زباله ها به رومانی است و از اینترپل خواسته است که تحقیقات بیشتری در این مورد انجام دهد.

از آنجا که چین در سال 2018 و در تلاش برای پاکسازی محیط زیست خود، واردات زباله های پلاستیکی را ممنوع کرد، بسیاری از کشورها به دنبال جایگزینی برای دفن زباله های خود هستند که این امر مشکلاتی را برای کشورهایی از جمله کامبوج، مالزی و فیلیپین ایجاد کرده است.

برای محدود کردن دفن غیرمسئولانه زباله ها، سال گذشته 187 کشور، پلاستیک را به کنوانسیون بازل اضافه کردند. کنوانسیون بازل معاهده ای است که بر انتقال مواد خطرناک از یک کشور به کشور دیگر نظارت کرده و قوانین مربوط به آن را وضع می کند.

زباله کشف شده در مالزی، طبق کنوانسیون بازل که کشور مالزی نیز یکی از امضا کنندگان آن است، به عنوان زباله های سمی طبقه بندی شده است. تنها ایالات متحده آمریکا، یکی از بزرگترین تولید کنندگان پلاستیک در جهان و هائیتی این  توافق نامه را امضا نکرده اند.

ماه مه گذشته، مالزی 450 تن زباله پلاستیکی را به کشورهای مبدأ خود از جمله انگلستان، کانادا، ایالات متحده، ژاپن و هلند بازگرداند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcgz797.ak9xy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما