تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 82871
آمارها نشان می دهد علیرغم شیوع ویروس کرونا، سرمایه گذاری در پروژه بادی فراساحلی چهار برابر شده است.
رشد چهار برابری سرمایه گذاری در پروژه های بادی فراساحلی
به گزارش زیست آنلاین، سرمایه گذاری جهانی در پروژه های بادی فراساحلی در نیمه اول سال، بیش از چهار برابر شده است، درست در زمانی که همه گیری ویروس کرونا باعث شوک اقتصادی بی سابقه ای شده است.

یک گزارش حاکی از آن است که سرمایه گذاران امسال، برای ساخت 28 مزرعه بادی جدید فراساحلی به ارزش 35 میلیارد دلار (28 میلیارد پوند) چراغ سبز نشان دادند، که این مقدار چهار برابر بیشتر از نیمه اول سال 2019 و بسیار بیشتر از کل سال گذشته است.

 براساس گزارش بلومبرگ NEF (BNEF)، بزرگترین رقم نیم ساله برای سرمایه گذاری بادی فراساحلی بیش از کاهش سرعت سرمایه گذاری در پروژه های بادی ساحلی و خورشیدی پس از شیوع کووید 19 است.

آلبرت چونگ، رئیس تحلیل BNEF  گفت: " ما انتظار داشتیم ویروس کرونا در نیمه اول سال با تأخیر در روند تأمین اعتبار و برخی از برنامه ریزی ها، روی سرمایه گذاری بر انرژی های تجدیدپذیر تأثیر بگذارد. نشانه هایی از این تاثیر در انرژی  خورشیدی و بادی ساحلی وجود دارد. اما به طور کلی و به لطف انرژی بادی فراساحلی، رقم کلی به طرز شگفت انگیزی در برابر اثر این بحران، مقاومت کرده است.

چین با سرمایه گذاری 41.6 میلیارد دلاری در نیمه اول سال، بزرگترین بازار برای انرژی های تجدیدپذیر در جهان باقی مانده است که بیش از 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

پس از آنكه آژانس بین المللی انرژی هشدار داد كه سرمایه گذاری در صنعت انرژی جهان 400 میلیارد دلار كاهش خواهد یافت که بزرگترین سقوط در تاریخ این صنعت است، پیش بینی می شود انرژی تجدیدپذیر مقاوم ترین بخش این صنعت در سال جاری باشد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcfycdc.w6d0eagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما