تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 82869
مجری توسعه زراعت چوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اهمیت توسعه زراعت چوب در کشور و تأکید ریاست جمهوری و هیأت وزیران، گفت: استفاده از آب های نامتعارف برای توسعه زراعت چوب در دستور کار سازمان جنگل ها و مراتع قرار دارد.
توسعه زراعت چوب با آب‌های نامتعارف در دستور کار سازمان جنگل ها
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جواد میرعرب رضی در نشست مشترک سازمان جنگل‌ها، موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع و سازمان آب و فاضلاب کشور با موضوع راهکارهای استفاده از آب‌های نامتعارف برای توسعه زراعت چوب در محل سازمان جنگل ها برگزار شد، گفت: در سنوات گذشته با توجه به عوامل مختلف از جمله قیمت محصولات چوبی و برداشت چوب از عرصه های جنگلی به نحو شایسته‌ای به این طرح پرداخته نشده است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین ممنوعیت برداشت چوب از جنگل‌های شمال، توسعه زراعت چوب یکی از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع است که در سال جاری نیز به عنوان یکی از محورهای جهش تولید در نظر گرفته شده است.

این مسئول اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تا سال ۱۴۰۸ مقرر است به میزان ۳۱۵ هزار هکتار زراعت چوب توسعه یابد که برای دستیابی به این هدف باید به طور متوسط سالانه ۳۰ هزار هکتار زراعت چوب افزایش یابد.

مجری زراعت چوب کشور با بیان این که طرحی در شورای اقتصاد برای استفاده از آب‌های نامتعارف در حال تصویب است، افزود: با توجه به منابع آبی محدود در کشور در صدد استفاده از آب‌های نامتعارف برای توسعه زراعت چوب هستیم .

در ادامه این نشست مدیران و نمایندگان حاضر در خصوص راه های توسعه زراعت چوب و بهره برداری از آب‌های نامتعارف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش فارس، بر اساس این گزارش در این جلسه سرپرست دفتر استعدادیابی و بهره برداری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فناوری شرکت آب و فاضلاب کشور، نماینده موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع و رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب کشور حضور داشتند و شرکت مدیران کل منابع‌ طبیعی و آب فاضلاب استان‌های سمنان و قم در این جلسه نیز به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.

https://zistonline.com/vdcco4q4.2bqie8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما