تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 82866
زیست آنلاین: دانشمندان دانشگاه دوک در حال بهره برداری از داده های بزرگ و آنالیزهای جغرافیایی هستند تا روشهای جدیدی برای ردیابی تأثیر تغییرات اقلیمی بر روی گونه ها و شبکه های غذایی بوجود آورند.
چگونگی جا به جایی گونه ها با تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، کار آنها که توسط بنیاد ملی علوم و ناسا پشتیبانی می شود، از سال 2018 آغاز شد و تاکنون دو ابزار قدرتمند جدید به دست آورده اند.

یكی از این ابزارها، پورتال تعاملی است كه چگونگی تأثیر گونه ها بر یکدیگر را در هنگام جابجایی و رقابت برای زیستگاه های مناسب در یك جهان در حال گرم شدن، ارائه می دهد.

مورد دیگر یک چارچوب محتمل است که می تواند برای غلبه بر خلاء موجود در داده ها و شناسایی تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم تغییرات زیست محیطی بر روی گونه ها استفاده شود.

یک از اساتید این دانشگاه می گوید: این ابزارها, رویکردهای جدیدی را برای ارزیابی تأثیر تغییرات اقلیمی بر تنوع زیستی، از جمله تأثیرات آن بر روی گونه های در حال تعامل، در طول زمان که اندازه گیری آنها بسیار دشوار است، ارائه می دهند.

جنیفر سوانسون یکی از محققین اصلی این پروژه گفت: درک این تعامل و پیش بینی اثرات آنها ضروری است. ما باید در نظر بگیریم که کی با کی زندگی می کند تا تأثیرات بزرگتر را متوجه شویم.

پیش بینی تنوع زیستی جدید با یک پورتال وب عمومی مدل اختصاصی مشترک (PBGJAM) در حال توسعه است تا به دانشمندان، صاحبان زمین و تصمیم سازان کمک کند تا این تأثیرات بزرگتر را مشاهده کنند.

این پورتال، چندین دهه از داده های ماهواره ای، هوایی و زمینی مربوط به گونه های مختلف، همراه با پیش بینی های اقلیمی و زیست محیطی را برای مشاهده نحوه تغییرات گونه ها در پاسخ به افزایش دما، خشکسالی های مکرر و سایر تغییرات محیطی ترکیب می کند.

منبع: phys

https://zistonline.com/vdcjmoeo.uqe8mzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما