تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 82862
زیست آنلاین: پیش از این که شیوع ویروس کرونا بیشتر سفرهای بین المللی را متوقف کند، هر ساله میلیون ها نفر به سواحل سفید شنی، معابد باستانی و حیات وحش متنوع آسیای جنوب شرقی آسیا سفر می کردند.
کرونا محیط زیست آسیب دیده از گردشگری را نجات داده است
به گزارش زیست آنلاین، سال گذشته، 133 میلیون گردشگر از این منطقه بازدید کردند. در بعضی مناطق جمعیت به حدی زیاد بود که باعث شد تا افراد محلی، فعالان محیط زیست و حتی دولت ها شکایت کنند که جمعیت بیش از حد توریست، بر روی اکوسیستم های شکننده منطقه فشار می آورد.

از بین رفتن مرجان ها و زندگی دریایی، مکان های فرهنگی آسیب دیده و جزایر پر از پلاستیک و زباله های انسانی، همه مورد انتقاد بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

اما همه گیری جهانی کرونا، باعث شد سفرهای بین المللی به طرز چشمگیری کاهش یابد و گردشگری تا حد زیادی از بین رفت.

برای کشورهایی مانند کامبوج که گردشگری حدود 30 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می داد، این رکود، ویران کننده است. انجمن مسافرتی اقیانوس آرام آسیا (PATA) گفت: پیش بینی می شود که آسیا و اقیانوسیه به دلیل شیوع کرونا، 34.6 میلیارد دلار ضرر کند.

اما کارشناسان می گویند این خلا جهانی برای گردشگری فرصت بی سابقه ای را برای کشورها فراهم کرده است تا چگونگی بازسازی صنایع گردشگری خود را به روشی که به نفع اقتصاد آنها باشد و همچنین از کره زمین محافظت کند، مورد بررسی قرار دهند.

به عنوان مثال، فیلیپین به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جنوب شرقی آسیا، سالانه میزبان میلیون ها توریست است که بسیاری از آنها برای دیدن سواحل شنی و آب های شفاف جزایر گرمسیری به این منطقه سفر می کنند.

در سال 2018، تعداد زیادی از گردشگران از جزیره بوراچای بازدید کردند که رئیس جمهور رودریگو دوترته گفت این منطقه تبدیل به چاه مستراح شده است و دستور داد که به مدت شش ماه برای یک پاکسازی گسترده بسته شود.

منبع: bbc
 

https://zistonline.com/vdcf0cdc.w6d0vagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما