تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 82860
شیوع ویروس کرونا می تواند مانعی بر سر راه ابداعات و نوآوری ها در زمینه انرژی باشد. اما سرمایه گذاری در این بخش می تواند به حفاظت از 750 هزار شغل بینجامد. اگر دولت ها به دست و پنجه نرم کردن با کووید 19 بپردازند، می توانند فرصت های ابداعات در حوزه های انرژی های پاک را فراهم کنند. این امر به حفاظت از 750 هزار شغل در حوزه تحقیق و توسعه انرژی منتهی می شود.
حفاظت از 750 هزار شغل مرتبط با انرژی با نوآوری در حوزه انرژی های پاک
به گزارش زیست آنلاین، در حال حاضر دنیا به ابداعات و نوآوری در زمینه تولید و مصرف انرژی نیازمند است اما آژانس بین المللی انرژی معتقد است در حال حاضر شیوع ویروس کووید 19 مانعی بر سر راه نیل به این مقصود است.

در حال حاضر به دلیل کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا، ظرفیت جهانی برای ارائه تکنولوژی های جدید به بازار ضعیف تر خواهد بود. عدم اطمینان به سیاست ها و بازار باعث شده است که سرمایه گذاری برای کارآفرینی به شدت کاهش یابد.

نوآوری طیف وسیعی از مشارکت ها را در بر می گیرد اما موضوع مهم این است که دولت ها در حال حاضر نقشی محوری در سرمایه گذاری بر روی تحقیق و توسعه دارند. آنها اولویت های ملی و عملیاتی را گرد هم می آورند و در تعیین انتظارات بازار نقش اساسی دارند، جریان دانش را تضمین می کنند، در زیرساخت های اساسی سرمایه گذاری می کنند و پروژه های عمده را راه اندازی می کنند.

اگر دولت ها به دست و پنجه نرم کردن با کووید 19 بپردازند، می توانند فرصت های ابداعات در حوزه های انرژی های پاک را فراهم کنند. این امر به حفاظت از 750 هزار شغل در حوزه تحقیق و توسعه انرژی منتهی می شود. و فرصتی استراتژیک برای دولت ها به وجود می آورد که اطمینان یابند صنایع آنها از پس کووید 19 برخواهند آمد و برای رشد بازار در آینده آماده تر خواهند بود.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که در راه رسیدن به انرژی پایدار و اهداف اقلیمی، سرمایه گذاری بر تکنولوژی هایی که در حال حاضر در مراحل آزمایشگاهی و تجربی هستند در دو دهه آتی سالانه به 350 میلیارد دلار برسد.
IEA می گوید بخش هایی وجود دارند که برای تحرک بخشی به فعالیت های اقتصادی در اولویت سرمایه گذاری قرار دارند. به ویژه، مهم است مه بخش تحقیق و توسعه بر اساس برنامه 2025 سرمایه دریافت کند.

به گزارش انرژی امروز، سیاست ها و سرمایه گذاری های بر پایه بازار می تواند زنجیره تامین تکنولوژی های کوچک را توسعه دهد، همان اتفاقی که پنل های خورشیدی افتاد. تکنولوژی های باتری ها، الکترولیزرها و سلول های سوختی مثال هایی از این دست هستند.

https://zistonline.com/vdcdzj0j.yt0x96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما