تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 82857
زیست آنلاین: براساس یک مطالعه جدید، همه گیری کرونا منجر به بزرگترین کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در تاریخ بشر شده است.
همه گیری کرونا باعث شده بیشترین کاهش انتشار گازهای گلخانه ای رقم بخورد
به گزارش زیست آنلاین، براساس بررسی محققین دانشگاه سیدنی در 38 منطقه و 26 بخش مختلف، محدودیت ها، ممنوعیت سفرها و تعطیلی کارخانجات و سایت های تولیدی باعث شده است میزان انتشار جهانی گازهای گلخانه ای 4.6 درصد یا 2.5 گیگاتن کاهش یابد.

آلودگی ذرات ریز 3.8 درصد و دو نوع دیگر آلودگی هوا یعنی دی اکسید گوگرد که منجر به مشکلات تنفسی می شود و اکسید نیتروژن که منجر به ایجاد دود می شود، 2.9 درصد کاهش یافته است.

بیشترین کاهش تولید گازهای گلخانه ای در ایالات متحده و چین رخ داده است که بیشتر به دلیل کاهش چشمگیر سفرهای هوایی و کاهش مصرف برق، آب و گاز است. اما این کاهش با هزینه های شدید اقتصادی همراه است.

این مطالعه نشان می دهد از اواخر فوریه تا ماه می، این بیماری باعث شد 147 میلیون نفر یا 4.2 درصد از نیروی کار جهان، شغل تمام وقت خود را از دست بدهند.

این کاهش چشمگیر هنوز با تلاشهای لازم برای محدود کردن گرمایش جهانی زیر 1.5 درجه سانتیگراد تا سال 2050 فاصله دارد. حتی اگر انتشار گازهای گلخانه ای هر سال کاهش 4.6 درصد کاهش یابد، برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین و جلوگیری از شدیدترین پیامدهای بحران آب و هوا، باید بین سالهای 2020 و 2030،  در هر سال 3 درصد دیگر نیز از انتشار گازهای گلخانه ای  کاهش یابد و این در حالی است که با رفع محدودیت ها،  تولید گازهای گلخانه ای دوباره رشد خواهد کرد.

https://zistonline.com/vdcjaoeo.uqe8izsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما