تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 82852
زیست آنلاین: براساس تحقیقات جدید، با وجود بازگشت تقریبی ترافیک به حالت عادی پس از کاهش محدودیت ها، آلودگی هوا در شهرهای انگلستان در سطح پایین باقی مانده است.
آلودگی هوای انگلیس با وجود پایان محدودیت های کرونایی کماکان پایین است
به گزارش زیست آنلاین، تجزیه و تحلیل داده ها از بیش از 100 ایستگاه نشان می دهد که میزان آلودگی دی اکسید نیتروژن در پایان ماه ژوئن 30 درصد پایین تر از حد نرمال بود. این درحالی است که ترافیک ماشین های سنگین 95 درصد و اتومبیل های سبک 75 درصد وضعیت قبل از همه گیری کرونا است.

دیوید کارسلاو، استاد دانشگاه یورک، که مسئولیت این مطالعه را بر عهده داشت گفت: با توجه به شواهد مبنی بر اینکه هوای کثیف می تواند ویروس کرونا را کشنده تر کند، این یافته ها می تواند به شهرها کمک کند تا روش های کاهش آلودگی را بهبود ببخشند و این امر به ویژه در طول همه گیری ویروس کرونا بسیار مهم است.

دی اکسید نیتروژن عمدتا توسط وسایل نقلیه دیزلی منتشر می شود و از سال 2010 در اکثر مناطق شهری انگلیس در سطح غیرقانونی بوده است. تخمین زده می شود این آلاینده هر ساله عامل مرگ زودهنگام حدود 24 هزار نفر باشد. در اوج محدودیت های کرونایی، با کاهش ترافیک، سطح دی اکسید نیتروژن، 56 درصد کاهش یافت.

کراسلاو می گوید: "طبق داده های کیفیت هوا، همه چیز به حالت عادی بر نمی گردد. ما فکر می کنیم بخش بزرگی از آن اثر ازدحام است."

ازدحام باعث افزایش انتشار می شود زیرا وسایل نقلیه مجبور به گاز دادن و ترمز کردن های مکرر هستند.

همه از کیفیت هوای بهتر احساس رضایت می کنند و این نشان می دهد که ما برای رسیدن به این هوای تمیز، نیازی به چنین کاهش شدیدی در ترافیک جاده ای نداریم. اگر بتوانیم 10 تا 20 درصد ترافیک را کاهش داده و از ازدحام جلوگیری کنیم، این امر می تواند انتشار را کاهش دهد.

منبع: guardian

https://zistonline.com/vdcewv8v.jh8wni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما