تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 82848

آغاز جمع‌آوری مخازن زباله در تهران

بخشی از مخازن زباله به خانه‌ها منتقل می شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز جمع‌آوری مخازن زباله در تهران خبر داد و گفت: بخشی از مخازن زباله را به روشی جدید به خانه‌ها برده‌ و به موازات آن، مخازن بیرونی را جمع‌آوری کرده‌ایم.
آغاز جمع‌آوری مخازن زباله در تهران
به گزارش زیست آنلاین، صدرالدین علیپور در توضیح برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش تولید پسماند در تهران، گفت: برنامه کاپ (کاهش پسماند) باید در ۵ مرحله در تهران انجام شود. مراحلی برای اجرای کاپ پیش‌بینی شده و این مراحل کاملا به هم مرتبط هستند تا مدیریت پسماند سیستمی شود.
 
وی با بیان اینکه در طرح کاهش پسماند قبل از شروع مراحل اصلی باید تولید پسماند کاهش پیدا کند، گفت: البته این موضوع دست ما نیست و مجلس و سازمان حفاظت محیط زیست باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا کارخانه‌ها و صاحبان مشاغل را مجبور کنند پسماند کمتری تولید کنند. اگر هم کسی می‌خواهد پسماند بیشتری تولید کند باید عوارض آن را پرداخت کند.
 
مدیر عامل سازمان پسماند مهمترین چالش در این طرح، مخازن سر بازی دانست که در تمامی سطح شهر نصب شده‌اند و گفت: در گذشته شهروندان ساعت ۹ شب پسماند خود را بیرون از منزل می‌گذاشتند، اما در حال حاضر با توجه به وجود این مخازن، شهروندان در هر ساعتی پسماند را بیرون می‌گذارند، حتی ما در برخی از موارد فرصتی برای تمیز کردن مخازن نداریم. در فصول گرم سال، شیرابه و مشکلات دیگر هم داریم. البته همین مخازن هم باعث شیوع زباله‌گردی می‌شود، چرا که زباله‌ها قابل دسترس هستند.
 
علیپور با اشاره به اینکه در برخی از کشورها پسماند تر را هفته‌ای یکبار جمع می‌کنند، گفت: با این حال در تهران ما در برخی از محلات، روزی دوبار هم زباله تر را جمع‌آوری می‌کنیم!
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه تفکیک پسماند از مبدأ را آغاز کرده‌ایم، گفت: ۱۰ هزار ساختمان را درنظر گرفته‌ایم و این کار به‌صورت پایلوت در مناطق ۱۶، ۶، ۲۱ و ۲۲ آغاز شده است. مخازن را به خانه‌ها برده‌ایم و به موازات آن، مخازن بیرونی را جمع‌آوری کرده‌ایم. به گفته وی، در حال حاضر مخازن شهرک شهرداری در منطقه ۲۲ جمع‌آوری شده و این کار به‌صورت تدریجی در شهرک‌های دیگر نیز در این مرحله دنبال خواهد شد.
 
به گزارش فارس، وی درخصوص واکنش مردم به این اقدام گفت: البته مقاومت‌هایی هم وجود دارد. برخی که میل به بی‌نظمی دارند برایشان این کار سخت است، اما با نظام‌های تشویقی این کار صورت گرفته است و مردم تدریجا کمک کرده‌اند. به گفته علیپور، اگر مخازن مالک داشته باشد و معلوم شود که هر کس چه چیز تولید کرده و بر اساس میزان زباله و نوع زباله‌ای که تولید شده عوارض پرداخت کنند، کاهش تولید زباله رخ خواهد داد.

https://zistonline.com/vdcjooeo.uqe8xzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما