تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 82833
زیست آنلاین: از اول ژوئیه، سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، برق عمومی (چراغ های خیابانی، امکانات ورزشی، ساختمانهای عمومی) خود را بصورت 100 درصد از انرژی تجدیدپذیر و از منابع محلی تأمین می کند. پیش بینی می شود طی ده سال آینده، هر سال بیش از نیم میلیون دلار در قبض های برق شهر صرفه جویی شود.
شهر 100 درصد تجدیدپذیر سیدنی
به گزارش زیست آنلاین، از اول ژوئیه، سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، برق عمومی (چراغ های خیابانی، امکانات ورزشی، ساختمانهای عمومی) خود را بصورت 100 درصد از انرژی تجدیدپذیر و از منابع محلی تأمین می کند. پیش بینی می شود طی ده سال آینده، هر سال بیش از نیم میلیون دلار در قبض های برق شهر صرفه جویی شود.

سیدنی اقدامات خود برای کاهش ردپای کربن را در سال 2016 آغاز کرد و طبق برنامه ریزی ها قصد دارد انتشار کربن خود را تا سال ۲۰۳۰ هفتاد درصد کاهش دهد.

طبق محاسبات، توافقنامه اخیر تامین برق از منابع تجدیدپذیر، 6 سال زودتر از آنچه پیش بینی شده به دستیابی به این هدف کمک خواهد کرد.

همچنین تلاش شده است تا اطمینان حاصل شود که منابع انرژی تجدیدپذیر که استفاده می شوند، محلی باشد تا زمینه توسعه اقتصادی و فرصت های شغلی برای افراد محلی فراهم شود

دو مزرعه خورشیدی و بک مزرعه بادی این قرار داد از سه منبع انرژی استفاده می کند، 2 مزرعه خورشیدی و یک مزرعه بادی.

سه چهارم انرژی توسط مزرعه بادی "یاقوت کبود" در نزدیکی اینورل تأمین خواهد شد. این مزرعه بزرگترین مزرعه بادی در نیو ساوت ولز است که ظرفیت آن 270 مگاوات بوده که شامل 75 توربین با ارتفاع 200 متر است.

دلیل اینکه بخش اعظمی از این بسته انرژی، انرژی بادی است این است که بیشتر برق شهری که مصرف می شود مربوط به 23 هزار چراغ خیابان است. سیدنی اخیراً حدود 6000 عدد از آنها را با ال ای دی تعویض کرده است و قصد دارد به زودی 12 هزار عدد دیگر را نیز تعویض کند.

سیدنی همچنین تعدادی پنل خورشیدی بر روی ساختمانهای شهری نصب کرده است. انتظار می رود تا اواسط سال 2021، بیش از 7800 پنل خورشیدی روی سقف ساختمان های ‌شهر نصب شود. از آنجایی که ترکیب ذخیره سازی و تولید در شبکه برق تغییر می کند، راه حل های خورشیدی مانند این می توانند به طور بالقوه مانع از خاموشی ها شوند.

منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdcdsj0j.yt0xs6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما