تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 82814
در صورت ادامه روند انتشار گازهای گلخانه ای

دمای بالا در بریتانیا متناوبا تکرار خواهد شد

زیست آنلاین: در صورتی كه انتشار گاز كربن در سطح بالایی باقی بماند، درجه حرارت بالای 40 درجه سانتیگراد در انگلیس تا سال 2100 می تواند متناوبا تکرار شود.
دمای بالا در بریتانیا متناوبا تکرار خواهد شد
به گزارش زیست آنلاین، رکورد فعلی دمای هوای انگلیس 38.7 درجه سانتیگراد است که در جولای گذشته در کمبریج ثبت شد.

این مطالعه جدید می گوید به دلیل تاثیر انسان بر آب و هوا، احتمال افزایش بیش از این رقم نیز وجود دارد. طبق بدترین سناریو انتشار گازهای گلخانه ای، تا پایان این قرن، دمای 40 درجه سانتیگراد می تواند هر سه سال و نیم اتفاق بیفتد.

در دو تابستان گذشته، بیشتر مناطق انگلیس و اروپا گرمای شدیدی را تجربه کردند. محققان Met Office می گویند این تابستان های گرم ناشی از فعالیت های انسانی است.

در حقیقت استفاده از انرژی، حمل و نقل و سایر منابعی که کربن تولید می کنند باعث شده تا موج گرمایی سال 2018 حدود 30 برابر بیشتر شود.

مدل سازی جدید Met Office می گوید که این تأثیر بشر بر دمای انگلستان ادامه خواهد یافت. در این گزارش آمده است: ما می دانیم که احتمال روزهای بسیار گرم در انگلستان در حال افزایش است و تا پایان قرن ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر احتمال رسیدن به دمای 40 درجه در نقاط مختلف انگلیس به شدت پایین است و ممکن است هر 100 تا 350 سال یک بار رخ دهد. این احتمال بسته به میزان انتشار کربن بیشتر تا پایان قرن تغییر می کند.

محققان می گویند طبق سناریو انتشار شدید گازهای گلخانه ای، تجربه دمای 40 درجه سانتیگراد هر 3.5 سال و طبق سناریوی انتشار متوسط ،دمای 40 درجه سانتیگراد تقریبا هر 15 سال یک بار رخ خواهد داد.

این مطالعه نشان می دهد که اگر میزان انتشار جهانی کربن مطابق با توافق نامه اقلیمی پاریس کاهش یابد احتمال رسیدن به این دمای بالا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcc04q4.2bqis8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما