تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 82800
زیست آنلاین: ترمیم و محافظت از طبیعت یکی از بزرگترین راهبردهای مقابله با تغییرات اقلیمی است، اما نه فقط به این دلیل آشکار که کربن را از هوا خارج می کند. جنگل ها، تالاب ها و سایر اکوسیستم ها به عنوان محافظ در برابر آب و هوا، از خانه ها، محصولات زراعی، منابع آبی و زیرساخت های حیاتی محافظت می کنند.
سه روش که طبیعت می تواند از ما در مقابل تغییرات اقلیمی محافظت کند
به گزارش زیست آنلاین، استراتژی استفاده از طبیعت به عنوان سپر دفاعی در برابر اثرات اقلیمی، سازگاری مبتنی بر اکوسیستم (EbA) نامیده می شود. در اصل، به طبیعت توجه کنید و طبیعت مواظب شما خواهد بود.

در ادامه سه روش که طبیعت با آن ها می تواند از ما در برابر تأثیر تغییرات اقلیمی دفاع کند آمده است:

خشکسالی برای تأمین منابع آب، جوامع به طور سنتی از "زیرساخت خاکستری" مانند خطوط لوله، سدها و مخازن ساخته شده توسط انسان استفاده کرده اند. با این وجود، "زیرساخت سبز" از سیستمهای طبیعی یا نیمه طبیعی برای ارائه مزایای مشابه با پیامدهای مثبت زیست محیطی بلند مدت استفاده می کند.

به عنوان مثال تالاب های طبیعی مانند نهرها و دریاچه ها به عنوان اسفنج عمل می کنند، آب را از روی زمین می کشند و منابع آب زیرزمینی را دوباره شارژ می کنند.

آتش سوزی ابتدا آمازون، سپس کالیفرنیا و پس از آن استرالیا. آتش سوزی ها در سال 2019 فاجعه بار بودند. تلاش های پیشگیرانه ما برای کاهش انتشار آتش سوزی ها اغلب شامل حذف قسمتی از جنگل ها برای ایجاد فاصله می شود.

اما یک استراتژی جدید برای آتش سوزی وجود دارد که باعث از بین رفتن طبیعت نمی شود.
این کشف پس از آتش سوزی شدید جنگلی در اسپانیا در سال 2012 انجام شد که درختان قبرس مدیترانه ای توانستند در برابر این آتش سوزی مقاومت کنند. سروها حتی در گرمای شدید، آب زیادی در برگهای خود حفظ می کنند و برگ های افتاده باعث ایجاد محیط مرطوب در پایه تنه درخت می شوند. هم اکنون برنامه هایی برای کاشت این درختان به عنوان "روش طبیعی مهار آتش سوزی" در سراسر منطقه مدیترانه وجود دارد.

امواج گرما شهرها به طور قابل توجهی گرمتر از حومه خود هستند. این "اثر جزیره گرمای شهری" دلایل زیادی از جمله گرایش بتن و آسفالت به جذب گرما دارد.

پوشش درختان در شهر یک راه حل برد-برد برای شهرهای ما است. درختان هوای اطراف خود را با آزاد کردن آب از طریق برگهایشان خنک می کنند. درست شبیه به چگونگی خنک شدن انسان ها‌ از طریق عرق کردن.

قدرت خنک کنندگی ده واحد تهویه مطبوع را تصور کنید، این مقدار را تنها یک درخت سالم در یک روز آفتابی و تنها از طریق تبخیر تأمین می کند. این  موضوع شامل سایه درختان نمی شود، که طبق یک مطالعه در ایالات متحده، می تواند هزینه های تهویه مطبوع خانه هایی که در زیر آن قرار دارند را 20 تا 30 درصد کاهش دهد.

اکنون شهرهای بزرگ برای خنک شدن به طبیعت روی آورده اند. ملبورن در تلاش است تا هر سال بیش از 3000 درخت را برای مقابله با امواج گرما بکارد. تقریباً تا سال 2040 پوشش درختان شهری در ملبورن دو برابر خواهد شد.

منبع: unenvironment

https://zistonline.com/vdchv6n6.23nivdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما