تاریخ انتشار :شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : 82797
از آنجاکه محدودیت‌های ناشی از کروناویروس در حال کاهش است و رفتارهای افراد مانند قبل با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ادامه می‌یابد، اما مقابله با آلودگی پلاستیک کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.
همه گیری کرونا به نفع پلاستیکهای یکبارمصرف
به گزارش زیست آنلاین، موارد منفی در مورد این عادی‌سازی جدید وجود دارد، به‌ویژه نگرانی در مورد بهداشت، که منجر به افزایش یک معضل زیست‌محیطی شده و استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف را افزایش داده است.

بر اساس تحقیقی که در اواسط سال 2019 منتشر شد، بیشتر مردم تمایل داشتند از پلاستیک‌های یکبار مصرف استفاده نکنند و دیگران را نیز به استفاده نکردن از پلاستیک‌های یکبار مصرف تشویق می‌کردند.اما پس از کووید-19 این روش تغییر یافت و با شروع همه‌گیری، ضایعات پلاستیکی زباله‌های پزشکی تجهیزات محافظتی مانند ماسک، دستکش و لباس حفاظتی افزایش یافته و خرید محصولات بهداشتی مانند دستمال مرطوب یکبار مصرف و صابون مایع نیز به میزان قابل‌توجهی گسترش‌یافته است.

خبر خوب این است که باکمی تفاوت نسبت به گذشته می‌توانیم به عادت‌های جلوگیری استفاده از پلاستیک یکبار مصرف برگردیم.

در نظرسنجی از 1001 نفر در مورد رفتارها و عقاید آنان در مورد چهار مورد پلاستیک یکبار مصرف، کیسه پلاستیکی، نی، فنجان قهوه و ظروف مشخص شد از مهم‌ترین موارد در استفاده نکردن از پلاستیک‌های یکبار مصرف، اهداف افراد است.

تاثیراتی که این اهداف را پیش بینی می‌کند، شامل اعتمادبه‌نفس شخصی، منافع شخصی، محیط‌زیست و هزینه‌های مالی مرتبط با اجتناب استفاده از پلاستیک و تایید و عدم تایید دیگران در این رفتار است.

درحالی ‌که اعتقادات در مورد رفتار سایر افراد یکی از قوی‌ترین پیش‌بینی کننده‌های مقاصد بود، اما هنوز هم بین این باورها و رفتارهای گزارش‌شده شکاف وجود دارد.

به‌طور متوسط ​​ 70 درصد از افراد گزارش دادند که بیشتر مواقع از پلاستیک‌های یکبار مصرف استفاده نمی‌کنند. اما تنها 30 درصد معتقد هستند که افراد گاهی از این موارد پلاستیکی استفاده نمی‌کنند.

خوشبختانه، نتایج نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با به اشتراک گذاشتن خبرهایی در زمینه استفاده نکردن از محصولات پلاستیکی در زمان کنونی، افراد بیشتری را برای جلوگیری استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف ترغیب کنیم. خبر بد این است که کووید-19 اعتماد ما به محصولات یکبار مصرف را افزایش داده است.

استفاده از بعضی محصولات یکبار مصرف طی همه‌گیری ضروری است و دقیقا هنگامی‌که اجتناب استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف عادی شد، همه‌گیری کرونا استفاده پلاستیک‌های یکبار مصرف را به نفع خود تغییر داد.

با وجود این واقعیت که ویروس در مقایسه با سایر سطوح بیشتر بر روی پلاستیک زنده می‌ماند و فقدان شواهد مبنی بر ایمن بودن مواد یکبار مصرف نسبت به موارد قابل‌استفاده مجدد، همچنان بسیاری از مشاغل از پذیرش ظروف قابل‌استفاده مجدد مانند فنجان قهوه امتناع می‌ورزند.

به گزارش ایسنا، در استرالیا، برخی از ادارات دولتی ممنوعیت‌هایی استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف را به تاخیر انداختند و برخی کشورهای دیگر ممنوعیت تحریم‌های کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف موجود را لغو کردند.

https://zistonline.com/vdccmmq4.2bqio8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما