تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 82789
زیست آنلاین: دولت آمریکا پس از چند سال تأخیر، سرانجام در مورد وضع قوانین مربوط به معافیت مالیاتی برای شرکت هایی که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی اقدام به جداسازی و ذخیره کربن می کنند، شفاف سازی کرد.
معافیات مالیاتی برای جداسازی کربن در آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، جداسازی کربن، یک استراتژی به ندرت آزمایش شده برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، پس از شروع اقدامات دولت ترامپ برای یارانه دادن به این فناوری، توجه روزافزونی را در ایالات متحده به خود جلب می کند.

در سال 2018، کنگره آمریکا معافیت مالیاتی را برای شرکت هایی که دی اکسید کربن تولید شده توسط صنایع را قبل از ورود به جو و گرم شدن کره زمین به دام می اندازد، وضع کرد.

اما سال ها بود که پروژه های جداسازی کربن متوقف بودند، زیرا "سرویس درآمدهای داخلی" ساز و کار دقیقی نداشت که چگونه این اعتبار مالیاتی عملیاتی شود.

این سرویس سرانجام در ماه می مقررات پیشنهادی وضع کرد که شرکت ها هنگام دفن  گازهای گلخانه ای خود در زیر زمین باید از آنها پیروی کنند و همچنین جریمه هایی مشخص شد که در صورت نشت گاز به بیرون، شرکت ها با آن روبرو خواهند شد.

سالهاست که شرکت های آلاینده، انگیزه کمی برای به دام انداختن  گازهای گلخانه ای خروجی خود دارند. ما اعتبار مالیاتی، آن را تغییر می دهد: 

برای هر تن دی اکسید کربن به دام افتاده که به طور دائمی در زیر زمین ذخیره شود تا ۵۹ دلار و برای هر تن گاز به دام افتاده در هنگام بازیافت نفت که در خاک دفع می شود، تا ۳۵ دلار یارانه در نظرگرفته شده است.

برای صنایع بزرگ، این معافیت که برای ۱۲ سال درنظر گرفته شده است، صدها میلیون دلار خواهد شد.

جذب کربن یک ایده بحث برانگیز است. شرکت های زغال سنگ و نفت و گاز از این رویکرد که کنار گذاشتن سوخت های فسیلی را زیر سوال می برد، به طور کامل حمایت کرده اند.

برخی از دموکرات ها و متخصصان محیط زیست می گویند که این فناوری می تواند برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای از صنایعی نه چندان پاک مانند کارخانه های سیمان یا فولاد بسیار مهم باشد.

منبع: The New York Times

https://zistonline.com/vdcdn50j.yt0xj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما