تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 82785
زیست آنلاین: گروهی از شرکت های سرمایه گذاری عمدتاً اروپایی نامه ای مشترک به سفیران برزیل در کشورهای خود ارسال کرده اند تا نگرانی خود را از افزایش جنگل زدایی در آمازون ابراز کنند.
هشدار سرمایه گذاران در مورد جنگل زدایی آمازون
به گزارش زیست آنلاین، دارایی این 29 شرکت امضاء کننده نامه در مجموع 3.75 تریلیون دلار است. در بخشی از این نامه آمده است: نادیده گرفتن سیاست های زیست محیطی و حقوق بشر، بی اعتمادی گسترده ای را در مورد شرایط سرمایه گذاری یا ارائه خدمات مالی به برزیل بوجود می آورد.

این نامه روز دوشنبه به سفارتخانه برزیل در نروژ، سوئد، فرانسه، دانمارک، هلند، ایالات متحده و بریتانیا فرستاده و خواستار آغاز گفتگو برای رسیدگی به این موضوع شد.

رئیس جمهور برزیل، جایر بولسونارو در سال 2019 با وعده گشودن ثروت های گسترده آمازون رئیس جمهور شد و بارها مخالفت خود را با کنترل سرزمین های بزرگ توسط مردمان بومی اعلام کرد. هنگامی که آتش سوزی آمازون در سال گذشته افزایش پیدا کرد، ابتدا داده های آژانس فضایی دولت را که نشان دهنده بزرگی این آتش سوزی بود، رد و سپس رئیس آژانس را اخراج کرد. وی سپس سوال عجیبی مطرح کرد که آیا نهاد های زیست محیطی خود آتش سوزی ها را به راه ننداخته اند تا کمک های مالی جذب کنند؟

با توجه به سوابق زیست محیطی بولسونارو، برخی از اعضای پارلمان اروپا گفتند كه به تصویب توافق نامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرک مرکوسور که کشور برزیل نیز عضو آن است و پس از دو دهه مذاکره امضا شده است، رای منفی می دهند.

سازمان نظارت بر فضا در 6 ژوئن گفت: جنگل زدایی بین ماه های ژانویه و می در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

منبع: Associated Press

https://zistonline.com/vdcjiaeo.uqe8ozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما