تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 82784
زیست آنلاین: آمازون روز سه شنبه اعلام کرد علیرغم انجام اقدامات برای کاهش آسیب به محیط زیست، ردپای کربن این شرکت در سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
با وجود وعده های سبز، ردپای کربن آمازون 15 درصد افزایش پیدا کرد
به گزارش زیست آنلاین، این غول خرید آنلاین گفت فعالیتهایش در سال گذشته 51.17 میلیون تن دی اکسید کربن منتشر کرده است که معادل فعالیت یکسال 13 نیروگاه زغال سنگ است. ردپای کربن آمازون در سال 2018، 44.4 میلیون تن بود. این شرکت سال گذشته پس از فشار کارمندان خود برای انجام اقدامات بیشتر برای مقابله با تغییرات اقلیمی، برای اولین بار رپای کربن خود را اعلام کرد.

گرگ مارلند، استاد موسسه تحقیقات محیط زیست، انرژی و اقتصاد در دانشگاه ایالتی آپالاچیان گفت اولین واکنشش به ردپای کربن بالای آمازون این بود که "اوه خدای من". اما وی گفت که محاسبه ردپای کربن این شرکت بسیار جامع بوده است به طوری که حتی رانندگی خریداران برای خرید از فروشگاه های مواد غذایی خود و انرژی مورد استفاده برای تهیه یک قرص کیندل در محاسبات لحاظ شده است.

آمازون گفت در حالی که ردپای کربن این شرکت رشد می کند، میزان کربن منتشر شده به ازای هر دلا در سایت، بین سال های  2018 تا 2019، 5 درصد کاهش داشته است.

این شرکت مستقر در سیاتل همچنین اعلام کرد که در نظر دارد تا سال 2025 و پنج سال زودتر از آنچه پیش بینی کرده بود، 100 درصد انرژی مورد نیاز خود را از پنل های خورشیدی، توربین های بادی و سایر انرژی های تجدیدپذیر تامین کند.

همچنین این شرکت در نظر دارد 2 میلیارد دلاری در شرکت هایی که محصولات و فناوری هایی تولید می کنند که به مبارزه با تغییرات اقلیمی کمک می کند، سرمایه گذاری کند.

اوایل سال جاری، جف بزوس، مدیرعامل و بنیانگذار آمازون گفت که 10 میلیارد دلار از ثروت شخصی خود را برای تأمین بودجه برای دانشمندان، فعالان و موسسات غیردولتی که در تلاش برای بهبود محیط زیست هستند، هزینه خواهد کرد.

منبع: Associated Press

https://zistonline.com/vdci5yav.t1arv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما