تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 82771
گرتا تونبرگ می گوید این بحران تأثیر مثبت طولانی مدت بر وضعیت آب و هوا ندارد، جز اینکه نشان داد شما چگونه بحران را درک کرده و رفتار کنید.
بحران کرونا تأثیر مثبت طولانی مدت بر آب و هوا ندارد
به گزارش زیست آنلاین، گرتا تونبرگ می گوید شیوع ویروس کرونا ثابت می کند که جهان می تواند هنگام مواجهه با موارد اضطراری، اقدامات لازم را سریعا انجام دهد.

تونبرگ در سخنانی در رادیو Sveriges سوئد گفت: از دیدگاه اقلیمی هیچ چیز مثبتی در مورد بحران کورونا وجود ندارد زیرا تغییرات در زندگی روزمره شباهت بسیار کمی با اقدامات فوری و ضروری مورد نیاز برای مقابله با تغییرات اقلیمی داشته است.

این بحران تأثیر مثبت طولانی مدت بر آب و هوا ندارد،  جز اینکه نشان داد شما چگونه بحران را درک کرده و رفتار کنید.

این نوجوان 17 ساله پیشتر به دلیل فعالیت های زیست محیطی که منجر به اعتراضات اقلیمی در سرتاسر جهان شد شناخته می شود. اعتراضاتی که اکنون بصورت آنلاین برگزار می شوند.

تونبرگ گفت این همه گیری مردم سراسر جهان را به اقدام متناسب واداشته است. تمام بخش های جامعه گرد هم می آیند و سیاستمداران نظرات متفاوت خود را کنارگذاشته و برای منافع مردم با یکدیگر همکاری می کنند.

مسئولین گفته اند آنها هر کاری بتوانند انجام می دهند چرا که نمی توان بر روی جان انسان ها قیمت گذاشت.

وی گفت: اما وقتی میلیون ها نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند بهای آن را می توانیم پرداخت کنیم. این سخنان و این برخورد با بحران، ابعاد کاملاً جدیدی نشان می دهد زیرا سالانه حداقل 7 میلیون نفر در اثر بیماری های ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

تونبرگ اوایل امسال پس از ابتلا به ویروس کرونا، خود را قرنطینه کرد. تونبرگ برای افزایش آگاهی در مورد این ویروس، تجربیات خود را در رسانه های اجتماعی منتشر می کرد.

وی گفت: این بیماری همه گیر به مردم نشان داد متوجه شوند که ما واقعاً به علم نیاز داریم و باید به توصیه دانشمندان و متخصصان عمل کنیم.

منبع: cnn
 

https://zistonline.com/vdcezf8v.jh8wfi9bbj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما