تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 82752
زیست آنلاین: استرالیا پتاسیل خوبی از لحاظ تابش انرژی خورشیدی دارد. اما مشکل اصلی در فواصل زیاد شهرها و ناکارآمدی خطوط انتقال است.
مشارکت زیمنس در پروژه ذخیره انرژی در استرالیا
به گزارش زیست آنلاین، استرالیا دارای نور کافی آفتاب است که می تواند کل نیاز برق یک سال جهان را تأمین کند. تمام آنچه که باید انجام شود این است که این انرژی جمع آوری شده و به درستی توزیع شود.

منطقه بزرگی در شمال و غرب سیدنی برای نصب سیستم های جدید انرژی تجدیدپذیر به ظرفیت 3 گیگاوات اختصاص داده شده است. این مجموعه اولین قدم برای اجرای ۱۷.۷ گیگاوات سیستم انرژی برای ایالت نیو ساوت ولز است.

دو سایت انرژی تجدیدپذیر دیگر در New england و جنوب غربی ایالت نیز برای تکمیل این طرح، توسعه داده خواهند شد. برای اجرای این طرح ها، 14 میلیارد دلار توسط بخش خصوصی جذب خواهد شد که می تواند 2000 شغل ایجاد کند.

مشکل اصلی تولید برق از منابع تجدیدپذیر نیست. مشکل، توزیع صحیح آن است. استرالیا از نظر وسعت بسیار وسیع است و مسافت بین شهرهای آن بسیار زیاد است. ذخیره انرژی برای انرژی های تجدیدپذیر مهم است.

یکی از محققین مطالعه ای را در ماه می منتشر کرد که هشدار می داد 67 گیگاوات ظرفیت جدید انرژی تجدیدپذیر به دلیل محدودیت انتقال در معرض خطر هستند.

در حال حاضر زیمنس و AES در یک سرمایه گذاری مشترکی با نام Fluence قصد دارند دو مرکز ذخیره سازی 250 مگاواتی را در ویکتوریا و نیو ساوت ولز نصب کنند تا به عنوان "خط انتقال مجازی" بین دو ایالت عمل کند.

تأثیر باتری ها در شبکه، شبیه به "ایجاد بزرگراه برای جابجایی ترافیک" است و نیاز به زیرساخت های جدید و پر هزینه انتقال را از بین می برد.

منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdcdx50j.yt0xk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما